Sep 13, 2014

Bila Allah Bagi Kita Sakit

Semalam ada sorg customer aku wasup,
Dia kata , dia ada nak tanya sesuatu
Risau juga aku..apa yg hendak ditanyakan,

Rupanya dia ingin bercerita
Mengenai adik perempuannya yg berusia 21thn yg di dapati menghidap kanser payudara.

Allah..sedihnya hati aku bila dengar berita macamtu.
Aku hanya mampu mendoakan dan menyuruh customer bersabar.
Selalu berada disamping adiknya , berikan semangat.

Adiknya yg terlalu muda itu, mmg tidak dpt menerima berita itu.hari2 sedih

Kadang2 allah bagi kita sakit supaya kita dekat kan diri kita dengan nya.berdoa kepada nya.tp berat lg mata memandang, berat lagi bahu yg memikulnya.

Allah berfirman:
“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai
dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan )yang diusahakannya dan ia mendapat siksa
(dari kejahatan) yang dikerjakannya.” [2:286]

Dan tertiba aku teringat sesorg,
Yg aku terserempak di tangga rumah semalam.Kami bertegur sapa,

Dan dia cakap aku makin montel,
Aku senyum je ,
Dalam hati aku , aku nak tanya kat dia, tahun lepas dia pernah kasi tahu aku, dia menghidap kanser payu dara ..tp aku tengok ok je..
Nasib mulut aku ni, diajar utk berfikir seblum bercakap.
Sebab sebenarnya dalam hati aku..
Aku tertanya2 hidup je lagi makcik ni, walaupun kata ada kanser .
Ya allah ampunkan hambamu.
Berdosa aku terfikir macamtu.

Astagfirullah ( ﺃﺳﺘﻐﻔﺮ ﺍﻟﻠﻪ ) Allah Forgive Me!

posted from Bloggeroid

4 comments:

tenun said...

untuk order kain tenun, maupun Tenun ikat. Dan ingin membeli kain tenun ikat, Tenun rangrang, atau kain tenun jepara, dan tenun troso, toko tenun jepara, tenun bali, tenun bima, tenun baron, tenun sutra, tenun jumputan, tenun troso, tenun bima, tenun endek, tenun terbaru, tenun misris, tenun murah, toko tenun, tenun murah, grosir tenun, kain troso, beserta kain tenun sutra, kain troso terbaru, kain tenun murah, Terbaik silahkan hubungi kami toko kain tenun , toko tenun , atau toko kain troso di tokokaintenunjepara.com

NzA said...

hanya Allah saja yg tahu apa yg tersurat dan tersirat disebalik ujian.

lieyalatif said...

umur 21 tahun kene kanser kak? ya Allah kesihannyer...dah kawin ke belum tu kak....dugaan orang kite tak tahu kan kak...ade hikmah disebalik kejadian Allah...moga adik tu tabah dan disembuhkan dari penyakitnyer....

LayarLara said...

sakit tu penghapus dosa, moga kawan kty tu beroleh kekuatan dan sembuh seperti biasa.

(psttt! dah bertahun tak jenguk... kita lupa psswd blog kita hehheheh. ni dah ingat hahah.)