May 8, 2014

Partime

Alhamdulillah kakak dah abis Pratikal
Di Pejabat Agama Daerah Hulu Langat.
Selalu jugak dengar kakak citer pengalaman pahit manis kakak bekerja disitu selama 6 bulan .
Seronoklah dengar.Suruh tulis kat blog dia yg dah terdampar sepi,banyak je alasan.

Lepas abis pratical, kakak bosan duduk rumah. Jadi kakak pun ngajar budak2 tuisyen sementara tak dpt kerja lain.
Memula bising susahnya nal dpt partime.





Tapi allah maha mendengar.
Memula langsung takde rezki
Tapi lepas tu allah kasi rezki berganda2 .
Selain dari ajar tuisyen, sekarang kakak partime di kedai kek.Tapi jangan ingat kakak teror lak tau buat kek, masih dlm proses pembelajaran lagi.

Dan selain itu kakak kerja juga di Pusat Tuisyen setiap sabtu ahad.

Tanya jugak, penat tak,dia kata selagi muda..larat kerja je.

Macam tu jugak dgn si adik.
Selain belajar siangharinya , malam partime jual burger dan sabtu ahad kerja catering.

Mama tak pernah halang, janji jgn lupakan pelajaran, sekurangnya mereka dapat beli apa2 yg dihajat dengan usaha mereka sendiri.

.

posted from Bloggeroid

5 comments:

lieyalatif said...

alahai sejuk perut kakty....

bagus mcm ni kak...lepas satu keje die cuba...anak muda skrang lieya tgk ramai amik jalan mudah...lagi suke melepak harapkan duit mak bapak sementera dpt kerja yg okey.... bagus anak2 akak semua pandai berdikari....lagi pun tu semua pengalaman....

cikbedahlaser said...

bagusnya..
kagum dgn budak2 pandai cari duit ni.. bagus kakak... nanti klu pandai wat kek.. jual kek lak... kan.. ape de hal

norhidana miswan said...

bgs nyer kakak... kerja selagi larat yek, bgs lah kak, dari duk umah sesaja je tak buat apa... nk duit mintak kt akak pulak...bila usaha baru tau susah senang nk dpt duit...mereka akan lebih menghargai

Nurhayati said...

kalau kita berusaha pasti ada ganjarannyakan.. jgn putus asa. insyaAllah rezeki ada di mana2. Allah Maha Pemurah dan Pemberi

Siti Fatimah said...

Bagusnya anak anak kty ni. Ada daya usaha sendiri.tak de lah meminta kat parent je kan.