Feb 3, 2014

Terlampau rajin






Abaikan tangan gemuk..sbb tuan tangan pun gemuk.

Kejadian berlaku petang sabtu, balik dari jejalan..
Rajin sangat nak masak walaupun penat,
Ye lah suami dah bawak jalan2..

Jadi mesti anak2 lapar..suami lapar
Jadi rajin sangat , masak Nasi goreng tomyam .

Tapi masa goreng keropok, nak alih minyak dalam bekas minyak,aku terjirus lak tangan sendiri
Kecuaian betul ,tp kan bukan sebenarnya
Bekas minyak tu panas..aku tak tahan panas pegang bekas minyak tu..tangan aku terkena minyak..bekas tu terpelanting .. dan terkena tangan..banyak semua jejari halus mulus belah kiri semua kena..

Memula kena tak rasa , tak sampai 2 second fuh..kepanasan..terus g amik lotion..amik colgate sapu kat tgn.

Tak juga dpt meredakan kesakitan, tgn ..denyut..
Terus amim air sejuk lak..rendam..mmg lega..tp bila angkat tgn..sakit..

Jadi aku rasa baik aku tahan je jari2 aku dari aku rendam dlm air sejuk..aku sapu krim. Jampi2 ngn ayat suci al quran..legalah skit..

Ambil masa 3_4 jam ilang sakit denyut2.
Hari ni isnin okeh dah..dah tak sakit..tapi ngelembung..

Along dah pesan jgn masak..tapi hari ni nak masak rendang ayam..tekak ni ngada lak nak makan.. cuba cari kat kedai..boleh takde lak rendang ayam

Apalagi jom masuk dapur, jadi masterchef..hilangkan trauma kepada minyak masak..

Setiap sakit itu penghapus dosa...alhamdulillah..

posted from Bloggeroid

6 comments:

Fazid Elias said...

adoi kakty, itu la kan, malang tak berbau. kadang-kadang pun terlupa kuali tu panas-panas, kita pergi pegang dia. hati-hati masak rendang tu. boleh la hantar ke rumah sikit...hehehe

Zura@Iwan said...

mmg yut2 kak lps kena tu..
kena menahan la..
taruk colgate nk kasi sejuk pon still rasa kan..

neway..cpt sembuh kak...jgn msk lg la..hehe..

Gieyana said...

Sian kak ty..moga cpt baik k..cream drapolene yg bb nyer tu pon bgus gak kak ty..

Daddy Ziyyad said...

moga segera sembuh..
just hati2, kalau yg gelembung pecah, elakkan kna air basuhan ikan/ayam...risau infection

norhidana miswan said...

heheheh biasalah tu kak... kadang dh nk cpt kan

wantie said...

kalau T, sapu madu. sakit jugak la tpi tak melepuh.

adei.. kena jari tu, bukan satu banyak lak . GWS yer.