Nov 21, 2013

Potong Jalan

pic credit to google

Gambar tu jalan berlubangkan 
tapi kat area ofis aku ni 
diaorg tgh sakan potong jalan ..
tak tau camne. 
dia potong2 lepas tu jadi mcm garisan 
tapi dalam lubangnya 

Sebelum sampai ofis aku kena lalu jalan berlubang ni 
dalam 5-6 bijik jugak ler 
kalau org tak perasan , mesti belasah je bawak laju 
makin uzurlah keretakan kalau main langgar je lubang tu 

kang dibuatnya Malaysia nak lupuskan kereta yang usia 12 thn 
Acaner? belum 12 tahun pun kereta dah barai 
semuanya akibat jalan raya yang tak cantik kt Malaysia nie
kang kalo cantik sangat jalannya ,setiap 500 meter kena tol pulak 

barang semua makin naik .
gaji tak naik-naik 
Rakyat Malaysia kena bersyukur ye tak 
negara kita tak de perang apa semua 
ye tak ? ye tak ? 
bak kata shuib sepah2
pening lah .. peninglah ..

.tunggu 5 thn lagi ..

.

7 comments:

lieyalatif said...

alamak kak ty, ni boleh bikin keter jahanam nieh.....kene buat aduan segera ni kak...

Lyn Yusoff said...

mmg lah bersyukur kak ty
tapi rules dorg ni tak pernah pk rakyat, duk pk diri sendiri jer..
5 thn lagi mmg ranap ler..

zarena heeney said...

nak buat jalan baru tu k.atty
biasanya bila nak buat jln baru
tar yg lama dorang akan buat garisa2 supaya bila tar yang baru akan kekal lama skit

Qhaifa Nur said...

sebab jalan berlubang...rim motor hubby pecah...geramnya

Amanda Suria said...

Ye la kak ...jln rosak bertingkek2...apa nk jadi ntah...

wantie said...

hati retak sebab tertekan dengan harga barangyang naik menggila gila sekarang. Semalam dengar berita elektrik nak naik tarif la pulak. Rasa hati remuk redam.

Rasanya lagi lima tahun jawapan yg paling sesuai diberi sebagai pengubat hari yang remuk.

Derita sekarang, ubatnya di proses selama 5 tahun utk diedarkan. ngeee

Gieyana said...

Bahaya ni kak ty..especialky kalau drive memalam..mn nk pasan sgt lubang ni kan..:-)