Mar 13, 2013

Syukur Di Jemput Menjadi Tetamunya




setelah melalui berbagai dugaan kepayahan untuk menjadi tetamunya, akhirnya dengan izin darinya 
inshallah esok saya dan family akan berangkat ke Mekah..alhamdulillah syukuran.

kadang macam tidak percaya, layakkah aku ini menjadi tetamunya??
layakkah aku yang banyak dosa ini menjadi tetamu mu ya allah..

sebenarnya semua ini bukan perancangan awal pun..tapi kalau dah rezki dan sampai seru , inshallah 
yang penting niat kena ada..

inshallah kalau aku selamat pergi dan kembali , saya akan ceritakan macamana niat ,susah payah ,dugaan sebelum menunaikan umrah..inshallah kalau berkesempatan .

di sini saya mengambil kesempatan , mohon ampun dan maaf selama kita berblogging,atau yg mengenali diri ini diluar maya atau alam maya, ada yang terkecil hati dengan apa juga yg dientrykan , atau kelakuan yang tidak menyenangkan hati..saya betul2 memohon ampun dan maaf .

doakan saya selamat pergi dan selamat kembali,semoga dipermudahkan urusan kami di sana.ameen.

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda: “Orang-orang yang menunaikan haji dan umrah adalah tetamu Allah. Apabila mereka memohon kepadanya, pasti diperkenankan. Dan apabila mereka memohon keampunan kepadaNya, pasti diampunkan.” (Riwayat Nasa’i, ibnu Hibban dan Hakim).

La baikallah Humma Labaik .....


.

19 comments:

hOtMaMa said...

Saya doakan kak ty selamat pg dan balik.. :)

Zura Zue said...

alhamdulillah kty...jgn risau...doa sentiasa mengelilingi pemergian kty ke sana... :D

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

Selamat Menunaikan Ibadah Umrah kak ...moga dimudahkan segala urusan...

mamyharraz said...

Alhamdulillah.Syukur.
sy tumpang happy utk kty.
doa sy semoga urusan katy&family berjalan lancar di sana.

Indahnya dapat menjadi tetamu Allah.
Selamat beribadat kty :)

Lyn Yusoff said...

Alhamdulillah, cita2 kak ty tercapai juga tuk kesana.. gembira nya dgr..
lyn doakan kalian selamat pergi dan balik.
sampaikan salam Lyn pd Junjungan kita Nabi Muhammad serta para sahabat.
take care kak & have a safe journey

Puan Mimi said...

Alhamdulillah kak atty, akhirnya niat kak atty terlaksana dan tercapai sudah.. semoga mendapat umrah yang mabrur..

Salamkan salam mimi pada Rasullah ye.. Assalamualaikum Ya Rasullullah, semoga aku juga akan bertemu mu lagi di sana.. amin

danishahumaira said...

assalamualaikum kak ty,

alhamdulillah, smg Allah permudahkan segala ibadah kak ty dan keluarga sepanjang berada di sana. Insya Allah amin...

eMMe said...

Salam Kak Atty

rezeki akak atty ke tanah suci
selamat pergi n selamat pulang
yea, saya maafkan akak
hehehe.. moga mendapat haji yg mabrur..

Rasp said...

alhamdulillah syukur u dah mendapat jemputanNya...

semoga dipermudahkanNya segala urusan u di sana sis...
dan semoga u selamat pergi dan pulang...
jaga diri baik-baik ye sis...

doa2kan lah semoga i pula yg dapat menjadi tetamuNya kelak...

Azueriena Norash said...

semoga di permudahkan segala urusan kak yatt kat saner ehh...

wantie said...

syukur alhamdulillah. sejuk T dengar ni. moga segalanya berjalan dengan lancar ya.

Ietams said...

tahniah & take care kak ty!

Deqna said...

Alhamdulillah. Selamat menunaikan ibadah umrah. Semoga dipermudahkan semua urusan dan mendapat umrah yg mabrur dan selamat pergi dan selamat balik.. berapa byk dan dah...

Kty, nanti kat masjid nabawi kalau teringat sampaikan salam saya kepada rasulullah saw... saya sgt rindukan tanah suci..

eLLy said...

Salam sis semoga selamat pergi dan selamat kembali. Sampaikan salam saya pada Ya Rasulullah.

sW33tdARLiNG said...

semoga selamat pulang, kty...

Irfa said...

selamat pergi selamat kembali
semoga dapat umrah yg mabrur

Kesuma Angsana said...

doakan semoga selamt pergi & kembali dan dipermudahkan semua urusan

Cho Zila said...

dah balik ker... jom cerita.. jom cerita...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Semoga di mudahakan urasan di sana.