Jun 7, 2012

Nak pakai kebaya..??

Dulu kebaya dan aku tidak dapat dipisahkan
masa memuda dulu , aku bukan jenis pakai tsuit + tshirt je dalam umah
dalam umah pun pakai baju kurung sepsang , pakai kebaya sepasang
mcm orang pergi keje

Tapi itu dulu...duluuuuu
sekarang kat umah dah macam orang asli, hari2 baju kelawar tak kira siang dan malam
tak pun pakai suar katok ngn tshirt..sempoi jer
 

Kebaya memang feveret aku
Tapi dulu aku ada ler 2 pasang kot kebaya jenis kat bawah
tu pun masa tu baju sahaja rm150+

lor nie ,Giler apa kalau aku yang pakai, takde muatnya
tengah survey2 harga , nak belikan untuk si anak dara
 



sapa berkenan leh masuk sini >> Anggun Pesona

.si akak sibuk nak kebaya mcm erra fazira pakai 
dalam telemovie sanggul beracun 

 credit pic kat sini

kalau jumpa nanti mama beli, kena tgk gak budget..
jadi jom kita survey harga

.

16 comments:

mamyharraz said...

menangis sy tgk kebaya sambil kebil2 mata :"( sbb tak muattt sobs sobss

wantie said...

sekarang ni pun T still leh pakai kebaya lagi. tapi kebaya versi kembang hahaha. kebaya runcing mcm tu jgn mimpilah nak masuk kat badan ni. waaaaaaaaaa

ct rahani said...

cantik k.thy.. sy pun ader satu jer.. beli 3 tahun lepas.. jarang sgt pakai.. last pakai masa majlis tunang anak bbsitter baru2 nih..

Neeza.Areef said...

pkai la kty cr yg longgar2 skit..heheh..tp cantikkan kebaya nyonya ni..klu btl2 kain yg ori plg mureh 300+

Nana said...

adoi....sedih la skang xdapat berkebaya lagi mcm dulu hehehe
klw dulu asl bli kain je upah suh jait kebaya
tp skang tidak lagi....hahahhaa
Rindu zaman berkebaya dulu :-)

lieyalatif said...

oooo kakty ratu kebayaaa laa kalo camtu.....kelas akak!....lieya baju kurung ni pakai time keje jek kak....keluar ke kenduri kawin ke kalo bolehlaa cari gak seluar heheehehehe....

cantik kak baju kebaye tu...mmg suit sgt dengan anak dare akak yg cantik tu.....

Gieyana said...

biru tue xgt cantik..sy ada selai kebaya gak..tp dh x pzkai dh..:-)

wahida said...

wah...cantik giler yg fisrt pic tu kak....sambar yg tu kak...hehe..

sesuai sgt si kakak tu kalau pakai...geram je saya tgk kak kebaya2 ni..

nabilah_2908 said...

sy pun suka kebaya..tiap tahun ada sepasang tuk baju raya.. :)

tapi kebaya macam ni..mak saya tak bagi pakai.. :)

Ietams said...

kelaka baca ayat akak.
tapi ye la kak, bila badan dah 'sedap' ni, jgn la ngengada nak berkebaya kan.. payah nau nak cari saiz

ainnoraini said...

Kebaya..ada la selai kat dlm lemari tuu..nk pakainya kene piki 20 kali...9

Aiza Haris said...

baju idamannn kolbuuuuuuuuuuu huwaaaa bilaa laaa nak dapt pakai ni

eMMe said...

hehehe... dulu saya suke kebaya, coz badan slim kan, skrg dah plum, rase payah dah nak slim balik, selamat mencuba kak ty, erhm...kak ty pakai mesti cantik kan... pakai je kak ty, slagi leh pakai, bergaya skit, mesti sunuk kan...

sweethOneY said...

amboi kakty mmg macam anak dara zaman dulu2 la pakai kebaya kat rumah. Saya pulak mmg dok rumah pakai hot pants ngan siglet aje. Hehee

NzA said...

mesti cantik + angun kalau kakak pakai kebaya....masa brcuti smpt tgk baju kebaya kt butik peace K.Bharu tgh ofer..murah2 la atty. geram tgk ttp anak2 dara nza lak xmo...hu.hu.hu.....

Irfa said...

7 tahun saya pakai kebaya ketat gi keje (dah uniform mcm tu..kenalah pakai).skrg dah keje opis..berbaju kurung jelah..makin besar tempah baju..tak sedar badan makin kembang sbb bila besar je buat baju baru.huhu

gambar no 1 tu cantik sgt