Apr 3, 2012

Kami di Ganggu semasa di Hatyai

Masa mula naik bus lagi 
masa tu aku duduk tepi tingkap
ekin duduk sebelah aku ler kan 

Tertiba je datang sorang mamat..
agaknya dia nampak ekin ,..terus nak duduk kusi sebelah tu..
korang bayangkan ler keadaan dalam bus 

Mamat tu duduk ngn mak dia..
sebab nak dekat dgn awek ler katakan 
jadiknya dia suruh mak dia duduk tepi tingkap
dia kiranya duduk sebelah ekin ..tapi ada ler laluan tengah tu je yg halangkan 

Tapi..tapi..apa kau ingat aku nak biarkan jer ker..nehi..nehi..
sedangkan kalau ada orang kacau anak aku pun aku marah..sakitkan hati anak aku pun aku marah
lagi kalau cuba nak mengorat anak aku pun aku marah..lagi kalau kau permain2 kan perasaan anak aku pun aku marah..seumur hidup aku tak maafkan kau..memang tak akan jadi dah calon menantu aku..mampus kau disitu..(eh,..terover pulak..maafin..ye...)

continue pasal ekin tadi..payah betul , kalau bawak awek nie..ada je org nak ngoratkan 
jadiknya , aku suruh ler ekin bertukar tempat dengan aku..ekin duduk tepi tingkap
aku duduk ler sebelah mamat itu..dan sepanjang jalan sampai ler ke Hatyai,.,.
mamat itu menatap wajah aku je..amik kau..memang menatap betul.ke mamat tu sewel..idak ler aku tau 
sebabnya orang duduk ler tegak2 pandang ke depan kan ..tapi ini mamat , boleh duduk mengiring pandang ke arah kerusi kitaorg..tapi lantak ko lah ,dik oooi ..tak kose aku.,.janji jgn kau sakiti aku dan partner aku sudah..
kalau kau sakitkan ati dia..sah2..aku benci kau seumur hidup..(ehhh,.,.ehh,.,.emo. pulak disitu..hahhahahhah)

Bukan takat dalam bus je..
bila kat luar bus pun ,asik mengekor je kitaorg pergi mana 
sampaikan ada satu kali tu..masa yang kitaorg kena beli frame gambar yg ada gambar kitaorg tu
gambar ekin hilang..masa tu puas ekin cari gambar dia..
terus masa tu aku cakap ngn ekin , aku tau dah..mana gambar kau kin..aku rasa mesti mamat tu yg amik..
dan..dan ..firasat aku adalah sangat betul..memang pun, mamat tu beli kan konon..terus dia kasi ekin
tapi syukurlah sangat ..dia beli dan kasi..kalau dia beli lepas tu dia simpan ..tak ke naya..

Tak abis lagi, sampai je hotel pun..ada lagi kes 
kerana dia ler , kitaorg tukar bilik..tapi alhamdulillah ,dapat bilik yg privacy hanya kami berdua jer..senang takde orang lain 
dan masa kitaorang sedap tido masa 1st day sampai tu 
dia boleh ke bilik kitaorg , ketuk pintu , aku dah tau.mesti mamat tu 
jadiknya suruh ekin , bukak , boleh pulak konon2 mamat tu tanya itu ini..boleh..nasib bukan aku yang bukak ,
kalau tak mamat tu mati terkejut ,tengok aku macam mak lampir..hahahhahah..

lagi satu kerana mamat tu ler , kitaorang terpaksa cabut wayar talifon
sebab talipon asyik berdering ,bila angkat senyap..memang bukan orang lain
tau sangat ler aku ..mamat sengal tu 
jadiknya ketua group adalah sangat merisau pasal aku dan ekin 
sebabnya kami adalah antara yang selalu hilang, apa taknya kami kalau berjalan ,sampai kaki dah tak larat jalan , dah main seret2 pun masih jalan , baru ler kami balik otel..

Tapi alhamdulillah takde kejadian yang tak diingini berlaku 
dengan keadaan sekarang..bahaya ye pergi ke Hatyai (kes bom2 tu)
 ,bukan sebab ada mamat sengal yg kasanova ..tak pasti lagi mamat tu baik ke jahat ke ada hati nak ngorat anak dara orang , kang dah dapat , curang..tak mau ..tak mau camtu..aku dah nasihatkan ekin..termasuk anak aku si kakak..forget about cinta2..ni ..takde maknanya 
capai dulu cita2..baru bercinta..lagi kalau nak bercinta dengan budak2 setahun jagung..kemaruk..perasan handsome.baik takpayah..boleh blah nak jadi calon menantu..sebelum nak ngorat anak..ko kena lepas mak dia ..tapi sekali ko kena reject..seumur hidup ko kena reject..


okeh akak and ekin..ingat tu pesanan mama kasi..jangan nakal2..
Dua remaja yang sebaya, dua2 baru memasuki alam baru
ekin

akak


insyallah semoga kalian berdua 
berjaya melanjutkan pelajaran (akak terpaksa reject satu U)
Cari duit dulu..
semalam 1st day akak start keje, gudluck..




19 comments:

cheqna said...

ouh..sangat rimas bila diganggu kan
utk akak...all the best =)

ALoNa CintamaniszLite said...

sama jer lebih kurang muka kakak ngan ekin ni. Hmm..ada hubungan kekeluargaan ke ngan ekin, Atty??

POSH76 said...

camnila kalau ada anak dara....bukan senang nak jaga...santekla tu hehe

Nana said...

gile psyko mamat tu
saya penah kena kak
dalam bas
ngan mia berdua
ada bangla ni dia duduk seat yang single sebelah kiri saya
dia bole mengiring tgk kat kita sepanjang jalan
saya geram saya jeling dia tajam2
tros dia paling belah tingkap

Lina said...

ohhh gangguan dr ahli rombongan jg ek ingatkan org hatyai hehe...tp rimas kan klu asik ngekor jer huhu...ngeri kan insiden bom tu sbb sy pun ada masuk plaza tuh huhu

wantie said...

patut la kena ganggu dak ekin tu. memang cunnnnnnnnnnnn. hehehe

anak akak pun apa kurangnya. dalam gambar tu nampak mcm korean girl.

sweethOneY said...

Ekin tu kawan akak ke kakty?

Kemain bersungguh ek mamat tu nk ngorat

Ana Lyana said...

huiii, gilo betul mamat tu..

psiko betull..

nasib baik takde apa2 jadiik..

Neeza.Areef said...

weeehhh...saiko sehhh
sanggup dia tatap muka spjg jln..eee gramnya kty..pakkal je nk jln jauh eh kty..klu x mmg dah kna dah mamat tu..

Umi_Aliesha said...

Nak sama la muka ekin ngan akak..mcm kembar pun ada..:) alhamdulillah time k ty pergi takde apa erk...

lieyalatif said...

takut lieya bace kak....mcm2 kes hah ....tule ekin cute sgt tu pasal kene kacau heheeheh

tapi siyes mmg lawak bace tang mamat tu dok mengiring ngadap akak hahaahahaha.....tak pasal2 akak yg die dpt tgk hihihi...seb baik akak ade jadi protector....

Sidratul Muntaha said...

ekin ni sape?
mamat tu sape?
kenapa mamat tu sangap sgt?!!

rasp said...

uishhhh scary gak no kalo gi jenjalan gegirls jer...
sib baik ada u sis....
all the best buat akak...
keje rajin2....
1st pay blanja aunty ye eh...
silap blanja mama ye :D

Lyn Yusoff said...

annoying mamat tuh..
klu kena dgn Lyn mmg nahas gak..

nUR_rOsALiNdA said...

Mamat tu saiko kot kak..Tak pon tak pernah tgk perempuan..Hahahaha~

zh-ena said...

SGGH MENAKUTKAN
MCM TAK PERNAH TGK PEREMPUAN PLAK MAMAT TU

azzey said...

cun dua2 puteri akak ni ye...:)

Softtouch [Hanim] said...

aduiii betul2 saiko tu kty....gilo! muka ekin mmg sama ngan akak,,akak sedara ke ngan ekin?

Irfa said...

dulu mak saya penah bebel kat saya masa sy remajew katanya 'bawak taik ni ramai sgt lalat yang nak hurung'huhu..saya tak paham.
rupanya sylah taik itu ..sbb ramai ada je mamat tak semengah menegur.agaknya org tua dah rimas terus kuar ayat 'kasar' macam tu.huhu

tp itu dlu la..........skrg dah tak remajew..jalan kemana pun xde sapa nak noleh ;)