Mar 21, 2012

Akhirnya

Akhirnya result spm yang ditunggu-tunggu
lebih kurang 3 bulan ni , akhirnya keputusan keluar jugak hari nie

Risau sangat , berapa lah akak boleh dapat
sebenarnya untuk tahun ni
banyak suka duka , yang kitaorg tempuh

Akak ,selalu je kena marah dengan mama dia
Ada gak kena rotan apa semua
asyik hang out ..

Sampai sekali tu mama pernah halau keluar
sebab degil sangat cakap mama

Bila pikirkan apa yg kitaorg lalui sepanjang tahun 2011 haritu
kadang rasa sedih , sangat
rasanya akak pun tau ..mama marah kenapa
kenapa mama bebel selalu , kenapa kadang mama tak kasi kakak kawan dengan org2 yg sekian2
kenapa, kenapa ..kenapa mama banyak sangat kenapa
sebab mama sebagai mama kakak...mama dah makan garam dulu
mama leh tau mana buruk baik nya ..

Kadang risau jugak
berapa ler spm yang akak boleh dapat nie
Tapi hari ni alhamdulillah
Apapun mama sangat bangga dengan akak

Itulah sebabnya mama bebel selalu
Tahniah kakak..apa pun perjalanan hidup kakak jauh lagi


14 comments:

ct rahani said...

tahniah kakak.. semoga terus berjaya.. hati seorang ibu kak.. mesti nak yg terbaik utk anak2nya kan.. marah x bermakna kiter x syg..

mamyharraz said...

tahniah juga utk kakak :)

goodluck utk dia apa jua bakal yg dia pilih selepas ini :)

Has said...

tahniah kakak. mama marah, mama bebel tu tanda mama syg sgt2..

rasp said...

kita bebel bersebabkan sis....
tapi takpe...
i'm sure akak will do well...

Sidratul Muntaha said...

tahniah untuk kakak!

Neeza.Areef said...

yelah kty..berkat tu kty klu mak x bising camne anak nk dengo kata..salu gitu lah kan..

pstu akak accident lg kan...ape pun tahniah buat akak dan kty sefamily..

pasni nk anto anak masuk U lak kty jap je masa belalu ye

zh-ena said...

betul tu sebagai ibu kita tau apa yang ternaik utk anak2

tahniah kak long

Dee said...

tahniah kakak..bila mama marah tu tandanya sayang tau..satu hari nanti kakak akan faham....

lepas ni nak ke mana?

ALoNa CintamaniszLite said...

Betul tu kakak...seorang ibu bila marah atau tegur anak dia..bkn sebab tak syg...ye. Kalo anak org lain lantaklah ko nk jadi hape...hehe..

Alhamdulillah, atty...mmg kita sebagai sorang ibu segala perlakuan anak kita kena tegur jika nampak canggung di mata, kan...

Semoga anak2 kita terpelihara dan selamat dunia akhirat, amin

lieyalatif said...

insyaallah kak, ape jua pilihan bidang die, semoga kakak akan berjaye dan cemerlang....amin

wantie said...

tu la kan, nak jaga anak bukannya senang. tambah tambah anak perempuan. mungkin sekarang dorang romas kita duk marah marah. Bila dah besar nanti dorang tau sendiri kenapa kit amarah marah.

hehehehe... nasihat mcm kena kat batang idung sendiri jer.

ye la kan, masa remaja dulu bila mak marah asyik protes mak jer. bila dah berumahtangga ni baru tau kenapa selalu kena marah.

adenium said...

Tahniah. Semoga terus cemerlang di masa depan
:-)

Softtouch [Hanim] said...

tahniah utk kakak....semoga terus berjaya ok...

cabaran besarkan anak2 skrg ssh kak,takut sy

NzA said...

tahniah kakak..moga terus brjaya utk hari2 seterusnya......marah mama krn sygkan kakak tau....