Feb 21, 2012

Dekat je pun

Sebenarnya aku dah buat keputusan 
Supaya firdaus ke sekolah kebangsaan dengan menaiki van
walupun rumah kitaorg dekat je..kalau jalan kaki dalam 8 minit je pun..
Tapi sebab faktor keselamatan dan takut aku tak sempat nak amik dia waktu tengahari tu 
sebab kadang2 aku kena jumpa customer tak dapat balik tepat pada waktunya 
jadi jalan yang terbaik adalah biar dia naik van ..walupun ..walupun kalau difikir2kan ..
alahai, sejengkal je umah ngn sekolahnya ..tapi..sebab firdauskan tangannya tak okeh..
risau kalau terjadi apa2 ditengah jalan..jadik baik aku amik tindakan dulu

sampai satu waktu , firdaus dah bersedia jalan kaki balik ke sekolah macam sebelum nie.
sebenarnya tangan firdaus dah sembuh pun
tangan yang patah tu dah elok, tulangnya dah bercantum, tak nampak langsung dah kesan patahnya 
cuma takut masih tidak kuat je..jadik doctor masih suh bandage lagi

maybe lagi 2 minggu baru takpayah berbandage
jadiknya keputusan yang aku buat ni 
untuk fir naik van ke sekolah setiap hari adalah muktamad.
aku sendiri takyah kelam kabut nak pikir nak hantar dia waktu tu..

 doctor suh buat exercise tangan

kena bandage lagi

kadang kita ni tak sampai hati..hari2 runsing fikir keadaan anak2
nak yang terbaik untuk anak2
semalam firdaus dah mula bersekolah setelah sebulan setengah jugak bercuti 
masa nak hantar tu , macam sedih pulak 
risaukan tangan dia..

Tapi alhamdulillah dia okeh je , pandai jaga diri.

.

12 comments:

lieyalatif said...

alhamdulillah...firdaus dah mule sekolah kak yeak...

insyaallahkak, jgn risau....semua akan okey2.....firdaus pun seronok tu dpt jumpe kawan2 sekolah....

POSH76 said...

yess betul keselamatan anak adalah perkara yg penting...tp tngk firdaus mmg survivor...

cheqna said...

molek gok kakty suh fir naik van..dokla bimbang ngat walau dekat...
moga fir dpt jaga diri molek la dan cepat sembuh

Lyn Yusoff said...

semoga semuanya baik spt sediakala nnti

wantie said...

is better kak. walaupun rumah dekat guna van. saya pun sekolah anak dekat je. tapi still guna bas sekolah. bukannya apa, kita tak le kelam kabut nak pergi antar dan ambil.

ALoNa CintamaniszLite said...

Sian kan...masa ni dia nk pakai suar sendiri pun susah, nk membasuh bila buang air pun susah...mmm..
Kena byk minum susu ler, fir..hehe..

Neeza.Areef said...

mcm 2faktor kna amik kira kan kty..elok gak la dia naik van tu asal kan slmt smpai destinasi..wpn dekat je..kita keja pn kdg2 ada hal yg x dppt ni elakkan

sW33tdARLiNG said...

dunia skang ni, serba serbi tak selamat, kak... lebih baik laa kita kuarkan duit sikit dari duk risau jer hati perut tu kan?

zh-ena said...

hero k.atty pasti boleh punya la

Softtouch [Hanim] said...

Alhamdulillah fir makin elok tangannya...yelah kan kak kita mak2 ni mmg risau...IsnyaAllah fir mesti ok kat sekolah....

ct rahani said...

ok la naik van.. sekurang2nya terjamin sket keselamatan dia.. semoga fir cpt sembuh spt sediakala.. :)

Nazz@Purple said...

alhamdulillah..dh smbuh dah fir ni..