Jan 19, 2012

Cerita 3 hari nak 3 malam di Hospital


Gambar-gambar ni semua masa Firdaus warded aritu
Malas nak citer apa sangat , sikit2 je
ini pun buat tatapan firdaus satu hari nanti

Kenapa tajuk camtu
sebabnya dah abis waktu melawat pada hari ke 3 , hari selasa
baru dpt surat leh keluar
______
Ahad , hari kitaorg check in hospital kiranya
memang dah tau dari hari jumaat , doc kol
suh masuh wad, tangan fir harus jugak dioperate



firdaus ni, memang selalunya berselera jer
Malam tu nurse bawak pergi tingkat 7
siap2 utk buka simen, senang esok nak operation
esoknya seawal pukul 7 , fir dah ditolak ke OT
Depan OT
Mama kena pakai baju biru
mama dapat masuk sampai bilik pembedahan, lepas doc terangkan 
apa patut nak buat, tenangkan fir masa kasi ubat bius,
doc tunjuk tmpt yang patah , lepas tu mama di bawa oleh sorg doctor ke bilik menunggu
tunggu dalam 1 jam jugak ,selepas operation

sayu hati , bila tengok firdaus terlantar 
walupun bukan sakit kritikal ke, tapi tak dpt bayangkan kesakitan 
yg dialami, sayu ati mama, tp tahan je airmata

masa dah balik dari OT
Muka monyok je sebab penangan ubat bius
lepas tu asyik muntah2 jer
esoknya firdaus dah sihat
tak pening dan muntah lagi sbb ubat bius dah habis
jadik lepak tgk tv


Lepas tu datang cikgu ,
ajak pergi Sekolah dalam hospital

Ni sabtu lepas masa bawak pergi check up
kat Az Zahrah,

Macam nie lah keadaan firdaus
yang kuning tu kain yg dibalut ubat kuning , tutup besi

Happy Weekend semua, mama kita cuti lama raya cina nie
Happy Chinese New Year



23 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

fir megingatkan cik ina pada anak sendiri firdaus sentiasa berselara.Alhamdulillah dah sihat ye.

mEiZ SHA said...

baca pon da bleh rasa ngilu sakit tgn tu kak...

selamat bercuti kak atty..:)

wahida said...

kak, sayunya hati saya tgk fir terlantar mcm tu...ye lah..walau pun bukan sakit kritikal pun, kalau dah anak sendiri terlantar, kita sebagai ibu mesti lah sedih kan kak...huhu

lieyalatif said...

TAKUT PLAK lieya tgk pic tangan tu kak...nampak bengkaknye....baru lepas operation kan.....harap2 firdaus sihat n sembuh balik ....boleh laa gi sekolah n buat rutin mcm biase......

selamat bercuti CNY kak...dpt tempias2 angpow tak kak heheehehe

eMMe said...

selamat berehat Fir,
selamat bercuti kak Ty
gong xi fa chai~
take care kak ty..

KSWSK said...

wa dah alami apa yg fir alami

marinahunny said...

adoyai masuk beri kek kak ti, semoga firdaus cpt sembuh :)

Munnafendy said...

sayu pulak hati ni mbaca. hopefully firdaus sihat cpt ye kak..

selamat bercuti =)

mama tisya said...

smoga tgn fir cpt baik..ngeri tgk dibalut2

Ardini Humaira said...

semoga cepat sembuh tau :)

Lina said...

selamat berehat buat fir...semoga cepat sembuh

kakyong said...

owh kena undergo operation juga ya...

selamat bercuti kakty & semoga Fir cepat sihat..

wantie said...

MEMANG SEDIH BILA ANAK SAKIT. MCM TU LA SAYA. KALAU ANAK SAKIT IBU YANG PALING SAYU.

MCM MANA PERASAAN BAPA EK? TAK PERNAH LAK TANYA WHAT THEIR FEELING BILA ANAK SAKIT.

*SiRibenMerah said...

get well soon :)

ratna said...

Fir...cepat sihat ye sayang...ngeri tgk masa nak bukak simen tu...

Lyn Yusoff said...

alaaa ciannyer fir..
get well soon yer...

cheqna said...

moga fir cepat sembuh =)

azlina said...

semuga firdaus cpt sembuh..

Neeza.Areef said...

slmt becuti raya kty..hehehe..

semuanya dh setel kan tggl nk tggu btl2 baik je..tc fir

ct rahani said...

iskh ngilunya..cian firdaus.. semoga cpt sembuh yer..

zh-ena said...

rasa ngilu baca entry k.atty nie

Anie said...

selamat bercuti kty..dan harap fir cepat sembuh

ALoNa CintamaniszLite said...

pergelangan tangan dia ke yg patah tu, atty?? alahaii..sian tul.