Oct 14, 2011

Kelmarin kira sama , semalam kira sama

mesti pening kan baca tajuk tuh!

semalam masa lunch ngn along ,
masa nak bayar mamak tu datang kira

lepas tu tanya

mamak : kelmarin kira sama , semalam kira sama

yang kitaorang ni pun tercengang2 , terlopong
dalam hati..ingat yang kitaorg ni ada utang kt mamak tu
ye lah dok makan, lepak2..ada yg tak bayar ke? tak akan pulak..rasanya semuanya bayar ,takde utang2 nie

yang mamak ni dok ulang ayat sama..
mamak :kelmarin kira sama ngn semalam kira sama ya..

aku yg dengar ni..terlopong2..rasa nak hempuk mamak tu pun ada..
along lagi ler memang tak akan paham punya

aku pun tanya..
atty: what do u means?
lepas tu dia tanya ler lagi ..
mamak :saya mau tau..kelmarin dan semalam itu sama ka..? word meaning

aty : owh u means ..word ayat kelmarin dan semalam ..
mamak: yes..
aty : cakap ler..awal2..mana ler kawe paham..hahahahahaha..memang sama lah..

rupanya mamak tu nak belajar bahasa dgn weols..rupanya

siap duduk depan kitaorg , tanya lak ayat lain..

salah satunya nama2 ikan ..

dia kata kat malaysia nie
ikan kembong pun ada yang panggil ikan termenongkan ..ada gak yang panggil ikan lumahan (camtu lah mamak tu cakap)

lagi terror lak mamak ni dari aku pasal ikan ..aku part ikan ni mmg tak terror sangat ..

kalau kenang kan balik , adegan ngn mamak semalam memang lawak ar..udahnya aku blah awal..along je dok layan..

tapi bagus lah ..rajin bertanya..kalau malu bertanya sesat jalan


.



21 comments:

Neeza.Areef said...

alor kty..bibik za pn ckp 'semalam' tu 'kemarin'..

penin aku..byk kali aku sound ckp la semalam..jgn guna pekataan kemarin tu utk semalam..nnti aku penin...

tp bab ikan..mmg la..failed jugak...salu refer kt chef je kty

♥Hernee Nazir♥ said...

terer tul mamak ni..hahaha

juelee said...

yeayy blog kak ty dah oke... leh baca dah..

Mario said...

ekeke...mamak tu nak berbual ke hape tuu...dia bagi diskaun tak bila dah abis ajar tu...

atty's said...

@Neeza.Areef

itu ler janggal rasanya bila sebut semalam tu kelmarin..mcm nak nyanyi je lagu kelmarin..

atty's said...

@♥Hernee Nazir♥

mamak educated gtu

atty's said...

@juelee

mari singgah

atty's said...

@Mario

air kosong free..hihihiihi

Dee said...

kty..lepas ni kau caj tau setiap soalan yg dia nak tya..hahaha..

ALoNa CintamaniszLite said...

org bangla, myanmar...dok sini keje dorang dh reti ckp melayu..hehe

Cho Zila said...

semangat tuller mamaktu..mula masa baca tu ingatkan gini... semalam punya harga makanan sama ngan harga makanan harini... entah camner terfikir gitu

Cik Ina Do Do Cheng said...

nasib baik tak de adengan hempuk mamak, kalau tidak masuk muka depan metro.khe khe khe

Sidratul Muntaha said...

bagus la mamak tu kka
mgm temenong tu bese dengar
lumahan tu mcm base sabah jer?

MrS. F!zA said...

mamak tu nak beramah dgn customer..hihi

atty's said...

@Sidratul Muntaha

pandainya ayu..mmg bahasa sabah..kty sendiri pun x tau..sampai mamak tu ckp

h4ni3 said...

haha.. mula2 baca tadi pun, ada fenin jugak :D

sall said...

mamak sekarang dah advancekan.

Lyn Yusoff said...

rajin plak dia bertanya2 gitu kan..

sW33tdARLiNG said...

sbb tu mamak ni cepat jer belajar cakap bahasa kita.. dulu kat opis ada sorang india basuh kereta.. sepatah haram pun tak tahu cakap.. main bahasa isyarat jer dengan dia.. tp sekarang, bkn main lagi dia byk bercakap walhal baru jer berapa bulan

Softtouch [Hanim] said...

hehehehhe comel plak mamak tu nk blaja bahasa ngan kty...boleh plak suami kty layan yer..

Ietams said...

kalau saya pun rasa cuak juga awal-awal bila mamak tu tanye mcm tu.
nasib baik akak tanya balik ape soklan yg sebenarnye.. hehehe.. baru le paham, dia nak tanya masalah bahase rupenye..