Oct 25, 2011

Hati aku yang tak puas hati

Aku hanya insan biasa ,
Kadang-kadang aku tak mampu nak puaskan hati semua orang
lagi dengan keadaan aku yang serba kekurangan
kadang kecil hati pada orang yang tak faham situasi aku
Yang anggap aku boleh penuhi impiannya, tak tercapai akal

Tidak mungkin dengan keadaan aku ini aku mampu .
.patik hamba yang hina
Cuba membahagiakan sermua orang disekeliling aku
nak aku buat yang tak termampu aku buat
tidak menghargai , setiap apa yang aku buat ,
aku beli ,aku kasi..sampai naik takut kadang2nya,
setiap perbuatan aku yang disalah tafsirkan

Jadinya membuatkan aku takut untuk membuat sesuatu ..
takut timbul ketidakpuasan di sebelah pihak
kadang semua ini mengecilkan hati aku
sebab saya hanya manusia biasa ,
punya hati dan perasaan yang kadang2 perlu jugak untuk dijaga


Tapi aku bangga punya anak2 disekeliling aku
anak2 yang tabah bersama ,
bangga punya anak yang matang
dalam memikirkan hidup penuh ranjau ini
dengarlah wahai anak2 ku ..cinta didunia hanya sementara
cinta kepada manusia , hati terluka ,(mama tak sanggup tgk anak mama disakiti,
cintailah hanya kepada dia allah s.w.t yang satu pasti cinta mu abadi selamanya .

Tapi bila pikir2..lantak lah semua tu

aku pegang pada satu je ..kita dah cuba puaskan hati orang..tapi orang tak faham2 ..jadik takyah pening2 kan kepala

Note : You have to find happiness in yourself before you can find it with someone

.

12 comments:

sweethOneY said...

betul kak, letih klo pikir sgt org lain ni. kdg kita dh try nk paham org, tp org jugak tak paham2 kita kan. Sudahnya, lantak !

NeenaAnuar said...

sabar yer kak.. memang betol tu.. kite tidak mampu memuaskan hati semua org... yg penting kite happy dan gembira...

keep smiling sis! :)

lieyalatif said...

nape ni kak ty....insyaallah kak, semoga Allah permudahkan perjalanan hidup kite semua....

Neeza.Areef said...

nape kty..

NM02 said...

persetankan cakap orang, yg tahu diri kita hanya kita, yang tahu isi hati kita hanya Dia.

Deqna said...

betul kak ty memang susah susah nak puaskan hati org lain.. yg penting kita kena jaga hati kita dulu supaya kita tak sakit hati....hehe

zh-ena said...

baik jaga hati sendiri dulu

eLLy said...

aku pun hanya insan biasa ...

jng moody moody ek ..

Dee said...

betul kata2 kty tu..bukan senang nak puaskan hati semua org..:)

Joy said...

Ohhh mmg...kita x akan mampu nak puas kan hati semua org..org pun x ada nye nk fikirkan hati kita sgt...so kita jaga hati sendiri dah. bertabah kty ;)

Ms.Lilies said...

betul tu kak...
kita dah cuba yg terbaikkan...

rasp said...

adakalanya kita harus pentingkan diri sendiri dgn mengembirakan diri sendiri dahulu....
tapi persoalannya...semudah itukah?