Oct 5, 2011

Bukan Tak Faham..

Hari ni seawal pagi , pukul 7.30 pagi
aku dah siap2 hantar firdaus ke sekolah agamanya di Fasa 4..

seperti yang pernah diceritakan , sekolah firdaus dah berpindah untuk sementara waktu
kalau dulu boleh je jalan kaki dari umah nenek..sbb depan umah nenek je

tapi sekarang mmg agak jauh..jadiknya kena hantar dan ambil tiap kalinya
oleh itu aku ada sewakan fir van..utk amik tiap kali tamat waktu belajar sekolah agama..
van yang dibawak oleh mak usu nama diberi.

tapi sejak awal september aritu
mak usu asik ler kasi sms..
tak dpt nak amik atau hantar budak2 sbb ada emergency
memula dulu mak sakit.sehari dua je..

lepas tu minggu lepas
makcik lak ada meninggal seminggu terus amik cuti...
tapi nasib ler..minggu lepas mmg fir tak sekolah agama..sbb sekolah agama ada peperiksaan untuk tahun 6 gtu..
jadiknya aku tak kesah lah ..

sekali pagi tadi ..
ontheway aku ke opis , masa tu dah pukul 8.45 pagi..dpt sms
daripada mak usu..
maksu x ada sampai jumaat,balik kedah ada kematian..
adeh tepuk dahi aku dibuatnya ..puas pikir.
camne ni..sapa kang nak amik fir pukul 10.30..kang sian fir sorg2 kat sekolah tu ..
jadiknya terus aku pusing balik ke sekolah agama firdaus

terus jumpa cikgu kelas ..mintak izin untuk bawak fir pulang
cikgu pun faham..dan mana yang ada naik van tu pun kebykan nya mmg tak dtg pun..

dengan berat hati terpaksa jugak ler , bawa balik.dari fir terkontangkanting..
takper lah ..layankan je lah keerenah maksu..

bila kol along kasi tau..along cakap..lor ramai nya yang meninggal.
jgn maksu meninggal lak lepas ni sudah..

huuuhuuuu..tak baik tau..ckp org camtu..along hangin lah tu kot..takde niat pun nak mendoakan ..
takpelah ..ini masa maksu..nanti2 mana tau kita lak kan..

jgn minggu 17-21 oct maksu buat hal udah..time tu periksa akhir tahun..

.

12 comments:

alimaz kembara terasing said...

hai sabar je lah fir... mungkin hari ni hari dia... esok plak hari kita mana tau....

Ms.Lilies said...

kena last menet cemni mmg kalut jugak dibuatnya kan kak

Queen said...

xde van lain ke kak?...

KSWSK said...

kita je la nak kena faham org kan kak..

sweethOneY said...

betul tu kakty, bukan tak paham. tapi kadang orang tak paham kita. payah la situasi mcm ni.

Dee said...

kena cari alternatif lain ni kty..

Mak Su said...

maksu oh maksu....

pRincESs_N said...

laser tao along...tp dlm ati N pon ade tlintas kata2 along tu jgk...huhuhu

wahida said...

kita fikir yg baik2 je lah...huhu...

sW33tdARLiNG said...

kalo saya pun saya akan cakap mcm along cakap... huhuhuhu

ct rahani said...

nak wat camnerkan k.thy.. cuti emergency.. kalau saja2 mintak cuti harus kena sentap gak tu.. hehe..

Softtouch [Hanim] said...

mcm tu plak ye kty..jgnlah tahun dpn sy terkena mcm tu...tahun dpn anak sy dah sek renda n sek agama...sy dahlah keje..mmg kene bgantung kat org utk anta n amik ke sekolah...