Aug 3, 2011

Hari hari masak


Bulan puasa,mcm taun-taun sblumnya, saya akan masak sendiri, tak pergi PARAM..tak larat..nak cari parking,lepas tu nak jalan pusing2.

Cuma saya tak masak , kalau saya berbuka rumah mak saya
Lagipun anak-anak dah besar ni , baik memasak lagi berbaloi dari beli kat Param yang belum tentu lagi sedap.

Lagipun style family saya..memang makan je menu apa pun yg saya masak..takde kuih muih pun takpe

Cuma weekend,kalau along ajak gie PARAM,barulah pergi.

Now kat Giant..beli barang basah.


----------
Sent from my Nokia phone


.

29 comments:

mummysyafie said...

kak, saya tak gi PARAM tapi PARAM gi kat saya. tak perlu nak cari parking kak..rileks je kat opis. :)

KSWSK said...

selamat berperang didapur kak

cheqna said...

ekceli kalau ramai2 besh masak... macam cheqna ngan ma je...kadang masak kadang banyak beli..

pRincESs_N said...

selamat berbuka k.ty...hiks

nabilah_2908 said...

family sy pulak..time sahur harus ada lauk panas (baru di masak) baru la boleh makan..kalau tkat panaskan lauk je...mmg termenung je la kat meja tu...

kalau berbuka..mmg biasa beli je kat Pram :)

eLLy said...

betul2 beli kat PARAM belum tentu sodap

pena rozie said...

Suka masak dr beli kat bazar...

atty's said...

@nabilah_2908

kty pun kalo sahur masak menu baru..sbbnya kalo panaskan lauk .tak selera diaorg..

kty lak minum cereal jew.

lieyalatif said...

TU LE KAK...kat param pun tak sesedap mane kan..baik masak sendiri...tapi lieya mmg serender ar...sampai umah pun dah lewat...mmg tak sempat....huhu

fazid said...

kty...smlm saya gi param...ramainye orangggggg....tak tau nak beli apa... lepas nie masak aje laaaa

selamat berbuka kty

Gina said...

dan Gina pulak Kak Ty, dah 2 tahun tak ke PARAM, sebabnya Adelaide mana nak cari PARAM, huhuhuhu

Softtouch [Hanim] said...

kty masak apa ari nisy belum bkesempatan masak lagi kty...mcm xsempat plak tu darissa asik nk bkepit je ngan sy...

Nurhayati said...

saya pun masak kakty, beli kat param lom tentu sedap. mahai plak tu kan :)

Joy said...

berbuka mesti mcm wajib ada masakan sendiri..sahur la cereal je..just msk simple utk hb n kids ;)

mamyharraz said...

sy pun masak bulan puasa ni..tak laratlah nak beli..pastu dah makin berumur ni makin tak suka mkn masakan org..tak kiralah ikan goreng je ke janji masak sendiri..

sweethOneY said...

saya pun klo boleh nk masak tp sorang2 ni x brape nk rajin. hehe

wos said...

saya pun tak reti makan kuih masa berbuka.
berbuka dgn pelbagai lauk pauk pun tak reti.
dapat satu lauk, satu sayur pun dah cukup.

mmng tak berbaloi kalau makan buffet kat hotel :)

Yatie said...

saya tak jenguk lagi PARAm..masak je,

yatie, sawanila.com

Deqna said...

betul tu kak.. lebih puas hati masak sendiri kan.. saya pun suka jer masak2 tu family...dan suka gak gi cari bahan2 basah tuk dibeli... rambang mata dibuatnya..

Cik Wanie Ghani said...

wanie pun,
smlm je br menjejakkan kaki ke PARAM,
tue pun sbb tekak nie mengidam nak mkn murtabak,
nasib baik sedap,
kalau tidak.....
HaHAHaHa

IEYNA said...

tahun nie tahun ina masak sepenuh msa..hihihii

wahida said...

saya lak wajib gi PARAM..tak sempat masak...masak cuma utk sahur jer...huhu..

Ietams said...

selamat berpuasa kak ty.. :)

*ayu the sun* said...

sedapnya!!! nnti ayu datang berbuka ye.. hehehehhe

salam ramadhan kak ty...

ikiqzana said...

sama la sis.. suker lg masak dari beli kt param. tapi klu hari keje selalu beli kt param jer x sempat masak.

BONDAROCK said...

aku cari tepung pelita jer @ pasram...

sW33tdARLiNG said...

saya pun tak kuasa pergi param.. blk keje mmg rushing terus blk umah nak masak.. kalau singgah param alamatnya kesuntukan masa lagipun takde apa lah nak beli kat sana..

Lina said...

sy pegi param tp cuma beli air soya (mesti) n murtabak :)

ALoNa CintamaniszLite said...

masak kat umah..lauk simple semata dua pun..sedap aje. Mujur family jenis tak cerewet, kan..