Jul 11, 2011

Kesian laki aku , BERSIH punya pasal

9 Julai aritu , disebabkan ada perhimpunan BERSIH 
dan along kena gak pegi keje

Tempat kerja along , betul2 ditengah2 kota
dah ler dia sorang je kena standby aritu 
jadik nya kelaparan laki ku 
ater semua kedai makan idak bukak

nasib utk pagi tu aku ada masak , buatkan nasi goreng 
lepas tu bekal kan nasi goreng itu 
tapi utk lunch , ngn dinner ,along kelaparan ..

Takpe lah bang..sekali sekali ikat perut..

picture credit to google

Tapi tup-tup..kol 8 malam , along dah tercongok depan pintu umah
aiik balik awal..aku bertanya..kat along 

along cakap ler..tak tahan dah..lapar..terus kol bos mintak balik 
ate bukan ada buat apa pun ..

Terus aku suh dia bersihkan diri , solat dulu 
dan aku sediakan makanan utk laki aku yang kelaparan itu

Sambil along makan , dia ada gak citer , pasal BERSIH nie
Dia dok memerhati dari atas bangunan , besh gak dengar along citer
Syukur takde perkara yang tak diingini yang terjadi .
Alhamdulillah .

.

.


12 comments:

mEiZ SHA said...

sebb aek xde pape kak atty..
cian along lapo ye..

zh-ena said...

nak ke maner pun malas sabtu tu..jln2 area umah jea..sg.buloh pun jem teruk gak

pRincESs_N said...

alhamdulillah..xde pape blaku kt along...

Dee said...

sib baik kty bekalkan breakfast ye..

wahida said...

ish...yg bos along tu pun satu hal, org lain semua tutup kedai, dia sibuk suh org keje...nyampah!!

Softtouch [Hanim] said...

betul kty semua kedai tuutpkan..sy tgk kat berita...sian suami kty, kelaparan

mommyYen said...

seb ada bekal dri rmh..syukur xde pa pe pkara yg tak diingini terjadi,sian dia keja..hehe

Lyn Yusoff said...

ishhh memang menyusahkan orang ramai lah..
kita yg tak terjebak pun kena sama..
erghhhhh

Cik Ina Do do Cheng said...

ciannya tak pelah dalam setahun sekali je kan.susah gak ye kerja kat tengah bandar KL ni.

eLLy said...

orang lain yg buat onar.. orang lain yg kelaparan ;p

anisalya said...

siannya la kat dia...
lapar la pulak!!

sW33tdARLiNG said...

alaaa bos pun 1.. tau gitu bg jer laa cuti arituuuu