Jul 15, 2011

Allah tambah NÍKMAT jika BERSYUKUR

 Gambar Yang Di Ambil masa nak pergi kerja tadi

Alhamdulillah pagi nie hujan. Syukur Sangat
Bangun pagi nie rasa lapang dada , alhamdulillah 

SEDAR atau tidak, hidup manusia di alam fana ini tidak akan terlepas daripada menerima nikmat dan rahmat Allah.
Bersyukur dengan nikmat ya allah berikan 
Bersyukur masih diberi peluang menjadi isteri kepada suami ku , ibu kepada anak2 ku , anak kepada mak ku ..syukur sangat2..

Kekadang kita tidak sedar peluang yang kita ada bukan datang selalu
sebab itu kita kena selalu bersyukur, 

ALLAH tambah NIKMAT jika BERYUKUR
Nikmat yang dikurniakan Allah kepada manusia adalah tidak terhitung banyaknya. Jumlahnya tidak dapat disukat dan ditimbang. Ini jelas dinyatakan Allah dalam firman-Nya bermaksud:- 

"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya tidak dapat menghitungnya. Sesungguhnya Tuhan itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang."

(Surah an-Nahl, ayat 18) 


Sebagai manusia yang menjadi hamba kepada Allah subhanahua ta'ala, wajiblah bersyukur kepadanya yang telah mengurniakan kita berbagai-bagai nikmat yang melimpah ruah.

Kita harus bersyukur dengan apa pun yang tuhan beri kan kepada kita..yang tak mungkin sama tuhan berikan kepada orang lain..

Redha dengan apa pun juga dugaan yang tuhan berikan
Sama ada yang kita suka atau tidak ,
harus lah tetap kita bersyukur
insyallah ada hikmahnya 

Alhamdulillah aku sangat2 bersyukur
dengan kehidupan aku sekarang..walupun sederhana..tapi aku happy

.

21 comments:

NM02 said...

kekadang tanpa sedar, saya juga ada mengeluh kalu tak kena akan sesuatu perkara. Allahuakbar.. namun saya bersyukur dengan segala yang ada sekarang ni. alhamdulillah...






saya hambaNya yang lemah..

Cik Wanie Ghani said...

makanya sentiasalah bersyukur dgn apa yg kita ada,
btul x akak:)

Lya Colours said...

alhamdulillah. dah 2 pagi berturut2 hujan. sejuk bumi

cheqna said...

alhamdulillah...
cheqna jugak bersyukur dengan apa yang cheqna ada skang....

lieyalatif said...

tu la kak ty, bangun pagi tadi tgk ujan....adoi sedap betul kalo laa ari ni sabtu...konpom bangun tdo....ape kan daye ari jumaat..bangun la jugak pi keje wakakakakaak....

sW33tdARLiNG said...

lagi best kalau esok pun hujan! perghhhhhhhhhh

azlina said...

alhamdulilah syukur dgn nikamt kurniaan illahi

dwaty said...

alhamdulillah.... org yang bersyukur pasti diberi ganjaran oleh ALLAH...

fiza said...

Alhamdulillah...saya bersyukur dgn apa yg ada skang nih.

Ha'ah kak, pagi ni hujan lebat sgt. Sejuk sket rasa.

mummysyafie said...

nor bersyukur dengan apa yang nor ada sekarang kak. tapi tetap nak berusaha tuk perbetul dan perbaikkan kan keadaan semasa

atty's said...

@mummysyafie

nor sama lah ngn kty ..masih lagi perbetulkan mana yg tak betul sana sini , dan mencuba utk menjadik yg terbaik sedaya mampu.insyallah

CuTeMiUt78 said...

eemmm betul tu kak.. bersyukur ngan nikmat allah2...

Zura said...

manusia nie mudah leka...

JIVEBUMZ said...

sebagai manusia kdg2 sy juga ada sifat buruk yg sukar di kawal.. walau mcm mana sekalipun kita mesti kena redha dan bersyukur dengan segala nikmat dan kurniaan daripada Allah swt..

syukur padamu ya Allah....

pRincESs_N said...

biar sederhana...tp bahagia...

sk8*scootss said...

alhamdulillah kan kak..:)

Fiizya Aurora said...

kita kenelah selalu bersyukur walau apa keadaan sekali pon..hehehe

NzA said...

asam garam kehidupan menjadikan kita lbh kuat.....

suhaila-ab said...

Di JB petang2 baru ujan lebat...nak jalan2 pun tergendala..tp ok..tido aje kat otel..

Softtouch [Hanim] said...

betul harus bsyukur pd smeua nikmat Allah yg diberikan...wpun kdg2 sy ada merungut..sy manusia yg lemah..kdg2 sy terleka...

rasp said...

kkdg tu saya pun cam terlupa mensyukuri pemberianNya kepada saya...
byk lagi yg harus saya perbetulkan & pelajari....

tq atas peringatan nie sis...