Apr 8, 2011

Syahadat Cinta

Cerita nie aku tengok kat Astro Prima pagi tadi

Sinopsis :-
Mengenai seorang pemuda kaya yang bernama Iqbal
Yang pada mulanya seorang pemuda yang suka enjoy ,
Pada suatu hari balik ke rumah dengan keadaan mabuk , dan tertolak ibunya jatuh dari tangga
dan menyebabkan ibunya koma ,sejak itu Iqbal insaf dan mendapat Hidayah untuk mendalami islam

Dalam cuba untuk mendalami islam Iqbal diduga dengan bermacam-macam dugaan
Bertemu seorang gadis nasrani bernama Pricilia, Bertemu ibu jamilah dan anak2 nya yang miskin , ditangkap dan dimasukkan ke penjara kerana di anggap pengganas ,

Dituduh berkhalwat dengan Aisyah yang sudah dianggap seperti adik sendiri
Tapi akhirnya jatuh cinta dengan seorang gadis manis bernama Zainab

Antara ke 3-3 gadis ini Zainab yang paling dicintai , tapi bagaimana pula dengan Pricilia
Satu hari suatu Iqbal berjumpa dengan Zainab di Asrama Puteri, ada pelajar yang telah mengadu kepada kiyai mengatakan Iqbal berkhalwat..dan kebetulan masa tu Pricilia juga muncul dalam keadaan parah , terus disambut oleh Iqbal dan memeluknya , tindakan Iqbal tidak dapat diterima oleh pelajar2 disitu , bagi mereka Iqbal telah melakukan dosa besar..

Apakah yang terjadi seterusnya ..
cerita ni best lah bagi aku ..kalau sesiapa belum tengok cari lah kat youtube ke.

Ini trailer nya :-

9 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

la..citer indon ker? igr citer melayu....

nnti nk try tgk la...

mEiZ SHA said...

sinopsis cam best je sis..:)

rasp said...

nanti2 free leh check it out...

Queen said...

trilogi cinta dah nak habes..sob..sob (e..lari topik plak..)

ngeeeeeee

sW33tdARLiNG said...

oohh nti leh ronggeng kat youtube

NM02 said...

ini citer indon kan??? mcm menarik je

jee08 said...

Yes..i too watched the filem this morning for the 1st time..mmg best giler..terpaksa skip Tanyalah Ustaz. Any idea if there's a repeat again in Astro Prima ?

atty's said...

@jee08

kty pun tgk skip2 tadi..mana nak antar anak g sekolah..kalo ada ulangan besh..pagi tadi pun rasanya ulangan tuh

pRincESs_N said...

Mcm menarikss je cite ni k.ty..