Apr 8, 2011

Seorang ibu mengamuk di sekolah pasal Score A

Tadi masa jemput kakak balik dari sekolah
aku ternampak lah suasana macam kecoh-kecoh
lepas tu sikakak pun masuk dalam kereta
cerita apa yang terjadi

Kakak kata ada seorang ibu kepada murid nie
dia marah-marah kat cikgu dan anak dia
kerana Score A..
yelah diaorg dapat brochure, dalam tu ada tulis .GERENTI SCORE A..mcm tu lah lebih kurang
Jadik ibu murid ni marah -marah..kalau dah anak dia tak pandai .
.sekarang semua  subject asyik dapat E jer..
gerenti ke cikgu leh tolong dapat kan semua A..???

Macam tu lah lebih kurang..ibu tu kata dia dah berhabis duit , masuk benda macam nie..
entahlah ..aku tak salah kan sesiapa 
ye lah si ibu .dia dah berhabisan duit nak kasi anak dia pandai ..antar tuisyen dah !
nak masuk Score A..kasi.!.tapi anaknya dok lagu gitu jugak .tu yg ibu tu marah-marah ..sampai jumpa cikgu

Tapi yang bersalah dalam hal ni ..murid tu sendiri .
apa pun bergantung pada murid tu lah ..kau masuk lah apa pun ..
kalau usahaa kau takde , makna nak berjaya kan ..tak pasal-pasal cikgu pulak kena serang ngn ibu tuh .

Tapi apa pun .lepas ni berhati-hati lah kalau nak buat iklan ..jangan lah confident sangat ..
boleh Gerenti kasi lulus .lah ..gerenti semua A.. lah .kang tak dibuatnya takleh..camne nak menjawab..?
leh mengadu kan tribunal pengguna ker?


Macam aku memang tak masuk lah skim2 macam nie..baget ciput..!

.

14 comments:

momguess said...

tepuk dada tanya wallet
lasung xkena pantun aku kn
hahahha

joegrimjow said...

GERETI A NAK JUGAK
hehe
bak brochure tu, nak joinT ni

Zue AnnaLeeya said...

INGAT NAK GAK JOIN SCORE a NIH KAK... TP TULAH MCM AKAK JGK... BAJET SGTLA CIPUT... HEHEHE....

TP PSL NIH, XLEHLA SALAHKAN GURU... NIH SEME ATAS MURID TUH SDIRI... KLU MALAS BLAJOR, MASUKLA SKIM APER PON, GERENTI XLEH LA... YG PENTING KEHENDAK MURID TUH SDIRI...

TGK KAK... SAYA TYPE CAPS LOCK TUH... HAHAHA...

Ms.Lilies said...

nama je score A kan kak...
ikutla budak tu nak score apa pun huhu

Nana said...

adeh...marah btol kakak tu ye
tp klw anak xpandai
bole ke gerenti gak dapat A
hehe

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

masalah cikgu ker? kecian cikgu tue...

fiza said...

Tak patut gak ibu nih marahkan cikgu. Dah anak dia tak bley nak score A, nak buat mcm mana, bukan salah cikgu.

asna cute said...

peh!.. sukehati jer serang cikgu pulak.. adoii mcm2 kes lak skrg nie~

SyuQ said...

hahaha kak ty
kompem gerenti A
yg penting; usaha, doa, tawakal
x boleh kurang 3 benda ni
Insyaallah berjaya

muhasabah balik diri, adakah siibu letak 100% pada guru jer?, pada score A, pada tuisyen tanpa dipantau2 prestasi anak2???
check blk buku latihan anak-anak. apa yg dibuat disekolah, apa yg dibelajar. berbincang dgn guru kelas prestasi anak-anak. macam mana dengan latih tubi. cukup ke tidak...

mommyYen said...

adeh eh..sian cikgu tu..

Lyn Yusoff said...

yg penting hati...

rasp said...

ermmmm no komen hehehehehe

Ietams said...

tagline yang konfiden mcm tu yg mengaburi dan merbahaya.

ALoNa CintamaniszLite said...

Rasanya elok gi tuisyen biasa lagi dari gi Score A..huhu..

Sian ye kat mak yg mengharap anak bijak. Mcm2 usaha dia buat sampai sanggup ler langgan score A tu..

Tp...mak pun kena tgk anak sendiri mcm mana. Jgn laa terus nk marah2 cikgu..aduii..bincang elok2 tak boleh ke..nk terus marah2??