Apr 13, 2011

Semakin lama semakin tak nampak

perasan sejak akhir-akhir ni mata aku semakin rabun.
Kadang kalau keluar terpaksa jugak pakai spek 
kalau sebelum ni aku hanya pakai spek time memandu..jer..
ada sesiapa ada petua nak kasi hilang rabun .

picture credit to google.

23 comments:

NM02 said...

cuba pakai produk permata hijrah. dengar citer dari kekawan bagus produk tu

Dee said...

kty..sila pegi cek mata ye..hehehe..lepas tu leh pakai lens kaler cantik2..lagi meletop kebaboom...

atty's said...

@NM02

ada kat bangi..tuh..ingat nanti nak terai gak

atty's said...

@Dee

takut ar dee nak pakai contact lense..takut masa nak pasang tu tercucuk mata

Zura said...

kalau ikut bapak sy punye petua...selalu masukkan air dalam mata n selawat...insyaallah...try pakai permata hijrah kty...sy pnh gune...nmpak jugak hasilnye...kurang sikit rabun..

rasp said...

dah jumpa petua share dgn i ye sis hehehehe
kalo ada $ leh gi buat laser mata...

Queen said...

makan carrot banyak2..buat jadi snek..sambil2 diet...hehehehhe

(terbayang adik nik suka betul gugis bb carrot tu..sampai oren2 gigi.hahaha)

ardinihumaira said...

dni dengar cite tengok kehijauan pokok pgi2 dapat kurangkan rabun :)

eLLy said...

Dah tiba masanye .. faktor umur ;)
tapi klu nak cuba pakai permata hirah pun boleh gak.. kot kot berkesan

CGG said...

akak..
cepat2 check mata tu..
nanti paris miki dan england optical buat sale..

boleh beli satu yang cun:)

atty's said...

@CGG

kty mmg dah ada spek , anem..

wahida said...

yeeeaaa...kak ty dah geng ngan saya...

etiey.com© said...

alahai.. apa tandanya tu kak.. eheh

azzey said...

X dapek nak nolong kak; sbb saya pon rabun...hu3..

pRincESs_N said...

Kt ofis N ade akak tu pkai spek hijrah apetah..color itam..die kate baguss...

fiza said...

Byk mengadap PC kot. Cubalah permata hijrah tu ^_^

Ietams said...

nanti kak ty share kan tips sekali eh.. saya pun nak petua ilang rabun

azzey said...

akak, saya pg pasar mlm kat prima saujana smlm ; dekat sikit. akak kat psr mlm mana?

atty's said...

@azzey

kty g pasar kat sek 16 Bandar baru bangi kat pejabat pos tuh

mummysyafie said...

kak, tak dapat nak tolong. nor pun rabun gak..sib baik ada lens sebagai penyelamat

ALoNa CintamaniszLite said...

owh..sy lak rabun ada tapi tak teruk lagi laa..cuma kalo rabun silau tuu...erm..mmg ada..tu kalo drive tgh panas kena pakai spek itam jgk. Dan bermasalah sket kalo drive malam2..huhu..

Lyn Yusoff said...

pakai lens kak ty..
baru cantik.. hehee

Softtouch [Hanim] said...

kene cek mata kot kty..satu je petua sy tau..byk mkn carrot or minum air dia...