Mar 29, 2011

Dasyatnya Doa Ibu @ Review

Saya rasa semua orang perlu mendapatkan buku ini ..tak kira lah beli ke atau pinjam..
kty aritu terpinjam,
semua orang harus baca buku nie!

ingat nanti nak beli suruh anak2 baca pulak..
tapi bebudak sekarang ni payah sikit nak baca buku-buku macamnie.

Dasyatnya Doa Ibu – RM14.90
oleh Syamsuddin Noor

Merungkai fakta-fakta sejarah, 
kisah-kisah benar yang patut dijadikan teladan
serta ada hadis-hadis dan ayat-ayat quran yang
menyatakan bahawasanya doa seorang ibu itu
ada keajaiban dan keistiwaannya tersendiri.

Apabila seorang ibu itu berdoa , 
dia mampu memberikan kegembiraan atau kebinasaan 
kepada anak2nya dalam sekelip mata sahaja.

Dalam buku ini ada terdapat cerita 
Kisah sitanggang derhaka kepada maknya 
kisah Juraij seorg ahli ibadah yg dituduh berlaku
zina dengan seorg pelacur kerana tidak menyahut panggilan ibunya
kisah Ummu Rumman yg berdoa kpd Allah
agar Aishah r.a bebas daripada fitnah
Kisah lelaki yang panjang umurnya pd zmn nabi sulaiman,
dan diberi tinggal di dlm kubah di dasar laut.Kubah itu dibina
daripada mutiara putih semua ni atas balasan baik kepada kedua ibubapanya .

Bila baca buku nie menginsafkan diri aku!

oleh itu kepada semua anak-anak..kita yg juga sebagai anak , jangan lah menyakitkan hati ibu kita,
.

.

13 comments:

Cik BunGa ;) said...

InsyaALLAH kita xkan derhaka dekat mak.huhuhu mak la segala2nya..

Zura said...

salam kak atty..
doa ibu memang mujarab kan...
kita ni pun bila dah bergelar ibu kene rajin2 doa yang baik2...

Zura said...

sebab tue jgn sesekali buat seorang ibu itu marah atau sedih..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

nak cari jugak la kak buku nie..cam menarik jerk..huhuhu kita kadang2 terlepas pandang kan...kita penah menyinggung hati ibu tanpa sedar..huhuh takut...

erienz said...

sesekali baca buku macam ni...buat kite insafi diri...rindu kat mak...

mummysyafie said...

insyallah kak..so far memang nak elak benda tu terjadi.

fazid said...

kata orang, setiap kata-kata yg keluar dari mulut ibu itu satu doa.... isshh....kena banyak2 bersabar bila nak marah anak, kadang2 terbabas jugak kty

Softtouch [Hanim] said...

tulah jgnlah sakiti hati ibu..ibu dia punya kuasa yg sgt ajaibkan..n kita bangga jgk sbb dah mnjadi seorang ibu...

POSH76 said...

Doa Ibu mmg mujarab...so jgn sekali2 sakiti hati ibu

POSH76 said...

Doa ibu mmg mujarab...so kena jaga hati ibu betul2...

Gieyana said...

mmg touching kan bila sebut psl parent..baik buruk diaorng pon, mereka adalah yg terbaik..nnt leh cr buku nie..:D

Cik Wanie Ghani said...

uish nak kena pi carik jugak nie buku tue,
tq akak for sharing,

takut wooo...

rasp said...

syurga dibawah tapak kaki ibu.....
nak cari gak le buku nie...