Mar 3, 2011

Anak-anak sekarang apa nak buat semua nak berupah

Pagi tadi fir sibuk nak makan nasi lemak kawan mama katanya 
Jadik terpaksa ler pergi beli 
dah ler fir taknak beli sendiri ..mamanya jugak kena pergi 
Masa aku sampai kawan aku tuh , tengan discuss apa tah ngn anak daranya 
Sebut pasal anak dara nya ..adoi..adik ni suka benor panggil aku akak..walupun berulangkali aku bahasakan diri aku acik , lantak kau lah dik..leh acik feeling-feeling muda..waahhahhahahha perasan disitu

Lepas tu kawan aku pun mulalah bukak citer..
adoi aku risau betul kalau dia start buka citer ni ..kang nak kena layan lak dia sembang..tak gemar sungguh , dah ler dia tu jantan kan ..! bahaya..tak pasal kang kena gossip walupun dia bukanlah pernah menjadi kekasih gelap atau putih ku 

Rupanya dia cakap , budak2 sekarang buat keje sikit kira upah ..siap ler discuss ngn dia..anak dia jual nasi lemak ni .ayah taknak up ke gaji ..

Memang betul apa yg kawan aku cakap 
Zaman sekarang rata-rata anak..buat kerja sikit nak upah ..buat sikit nak upah 
Macam tu jugaklah dengan anak-anak aku , aku kasi upah jugak 
Tapi sebab mamanya bukan beruang..eh salah berwang , atau bermoney ..jadik idak ler dapat upah nya duit

Upahnya hanyalah aku akan masak special ke, aku belanje makan ke
Kalau untuk firdaus aku kasi dia main game ke..macam tu jugak utk adik..upah main game..
atau aku kasi adik duit jugak lah ..tapi bukan utk apa..utk isi minyak motor 
supaya dia dapat jemput firdaus sekolah.

Untuk si akak pulak aku kasi upah minyak wangi ke..itu pun aku kasi .lepas tu aku pun pakai sama jadiknya berbaloi..

Oh ye hari ni masuk hari ke 4 aku berdiet tanpa nasi dan gula
nak tau camner hari ke 3 aku >>> Hari ke 3


34 comments:

Nazz@Purple said...

ha'a adik naz pun mcm tu..

pRincESs_N said...

tu ank2 skrg..ank2 akn dtg cane.....errrkkk....

catz said...

atty,
ko senaraikan upah ko pulak.hehhe.

1.upah beranak
2.upah cuci berak kencing dari baby
3.upah basuh baju segala
4.upah masak
5.upah amik-anto pi sekolah

kalau list kan tak habis.
hiks.


budak2 sekarang very demanding.
:)

cikmOt said...

YELAH KAK...
takde upah tak jalan keje...huhuhu

☆ lieya latif ☆ said...

mmg kak, tu laa lumrah sekarang....tapi bende ni kalo kite ajar dari kecik mmg melarat laa jadinye...so pucuk pangkal kite sendiri ibu bapa yg kawal ....

CGG said...

BAHAYA KAK..
KENE SEGERA BENDUNG "TARDISI DAN TABIAT NIE"..
kita kene ajar anak menilai erti kesusahan.
dari kesusahan kita dorong dia untuk capai sesuatu yg dicita-citakan..

adik sy, kalo nak upah..saya cubit2 kaki dia..
heehe

Zue AnnaLeeya said...

setuju tuh k.ty... anak2 saya pon sama... haishhh...

kak ina kl (1) said...

akak memang tak amalkan upah berupah ni..tak boleh amalkan..bahaya tau

Dee said...

hmmm..sbb dh ajar tu kty..kalo x ajar, xkanlah mtk upah duitkan..kalo upah mcm ko pya style tu aku setuju kty..leh sok2 aku praktikkan..hehehe..

Zura said...

kekdg ade baiknye berupah tp ade xbaiknye berupah..kena control lah..

sW33tdARLiNG said...

setakat ni, Ika & Zulfan yang suruh saya buat keje [buat susu, buat milo] so saya yang mintak upah [cium]

haaa... tu laaa, sapa yg ajar bebudak ni dari kecik sebenarnya..? hehehehe

Eye_nee said...

Sama Je dgn ank2 akk 3 org tu T...yg sikecik Yana tu siap ckp..kalau adik buat ni mak belikan Blackberry yer....amboiiii..mak ko pakai hpon cap ayam jer nak oiii...

atty's said...

@Nazz@Purple

nazz kasi upah apa tuh

atty's said...

@pRincESs_N

akan datang lagi advanced kot

atty's said...

@catz

itulah..kalo kita yg listkan .upah kita pulak..mau bernanah telinga diaorg

atty's said...

@cikmOt

itulah mot..tade upah..no work

atty's said...

@☆ lieya latif ☆

kdg kita bukan kasi upah.hanya reward ..

atty's said...

@CGG

kty tade kasi upah duit pun nem..

atty's said...

@Zue AnnaLeeya

budak2 zaman skrgkan

atty's said...

@kak ina kl (1)

memang pun kak ina..saya tak kasi upah duit.upah lain je

atty's said...

@Dee

itulah dee..nak kasi upah dee..nan berduit..aku nie.

atty's said...

@Zura

kty setuju ngn zura, ada baik ada buruknya kan .kita kena control

atty's said...

@sW33tdARLiNG

selalunya makbapak ler..nasib kty tak ajar anak2 upah duit..

atty's said...

@Eye_nee

wah nak bb ye.advance dr maknya lak ..

Queen said...

takde upah tak jalan kak..tu yang payah tu..hahahaha

nik ingat dulu.. masa lepas SPM..nak keje mak tak bagi...die kata keje jaga adik2..kemas rumah..masak...urus adik ke sekolah..nanti die bagi GAJI 300 sebulan..

nik ni pun sebab taat...kalau ikutkan takmoh...tapi pikir taat jela..okla..keje dgn mak pun keje la..

bile dah habes tempoh kerja..nak sambung belajar..tuntut la gaji..

selamba je mak cakap dah buat bayar yuran belajar...buat beli makan saya..beli baldi..beli hanger utk masuk belajar..hampess di situ..cis..cisss

nabilah_2908 said...

hehe..lebih kurang mcm mak sy la..

masa tk keje dulu..dok tanam anggur kat rumah..ada juga dpt upah...walaupun sy tk mintak...tk bape reti..duit topup..baju...mcm2 la..

bila dah keje ni...xde la tu sume..huhu...

tk macam adik sy yg kecik tu..suh buat apa...dia minta upah...

kalau mood baik..layankan juga...bila tak...jengilkan mata pada dia..hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FOLLOWERS APA KATA HATI

wahida said...

ntah mcm mana lah nnt kalau anak saya dah besar nnt..

rasp said...

anak2 i tak brani kot nak minta upah dari ibu dorang yg garang nie hehehehehe

cikbedahlaser said...

mungkin sekeliling... sbb telah diajar berupah n ganjaran.. tu pasal dorg dh besar jd gitu...
mungkin masa dorg kecik2.. tanpa sedar kite dh terajar dgn duit n benda2 ni.. even gula2..
kecik2 dlu senang la.. bg gula2 sebijik pon dorg leh jalan.. dah pandai ni.. mana nak..

masa kecik2 dlu.. kite tak d ajar camtu.. tu yg kite tak rasa cam dorg..

ni pendpt sy la kak..
hopefully..bile dh besar skit.. dh pandai.. taw la fikir..

atty's said...

@Queen

adoi nik..nak gelak kty..mak nik ngelat..

atty's said...

@nabilah_2908

kty pun kasi gak upah ..tp bukan ngn wang ringgit.

atty's said...

@rasp

sama ler sis..lagi mamanya bukan berduit

atty's said...

@cikbedahlaser

betui tu pdah..tp kty kasi gak upah..tp bukan wang ringgit.

Kaseh said...

kak oiiii anak buah den pun sama..sikit2 nak upah..tapi takat ni paling mahal upah carik uban den la kak..selai singgit.... kalau putus uban tu tolak 50 sen...wakaakk