Mar 14, 2011

Ampun Mama..sambil meraung-raung

Pagi tadi aku ke rumah mak 
sebab firdaus ada kat sana
Minggu ni cuti sekolah seminggu, jadiknya aku tak boleh biar firdaus tinggal sorang2 je kat rumah mak 
kena bawak dia balik rumah , 
along pun minggu ni kerja petang masuk pukul 3, 
jadik boleh tengokkan firdaus 

Akak pun ada dalam pukul 1 balik dari sekolah (Akak ada kelas tambahan )
Adik pun ada rumah , kalau dia tak asyik mengerjakan basikal dia jer, 
itu pun kat bawah rumah je..
boleh ler diaorg tengok2 kan firdaus 

credit to google

Yang jadik masalahnya firdaus meraung-raung taknak balik 
sambil merayu-rayu aku ..ampun ma,..,ampun ma..kasi lah firdaus duduk rumah nenek..
ampun ma..ampun mama..
.berulang kali dok ulang ayat yang sama..

Tapi aku tak terpedaya ..kasihan memang ler kasihan..tapi lagi kasihan kalau jadik apa2 kat dia.
sapa nak kasihan kat aku

Udahnya aku terpaksa acah2 ngn hanger..suruh makan ..
lepas tu balik rumah.
Akhirnya firdaus mengalah jugak.
walupun pada mulanya berkeras taknak balik..

Malam kang mama antar rumah nenek ye..sebab firdaus nak pergi mengaji kat rumah kawan dia..
selain dari mengaji kat sekolah agama , firdaus mengaji kat rumah kawan dia..sebab tu aku agak bz skit malam..antar akak tuisyen..dan antar firdaus mengaji kadang tuisyen jugak..

Itupun kadang gilir-gilir dengan adik..
tolong antar atau amik kan akak atau firdaus.

.

19 comments:

[-suziey-] said...

adeiiiii...sayu btl bila ank meraung camtu..ish siap minta ampun..gamak plak kakty acah2 ngn hanger..klu sy mmg xlalu..huhu..tp ok la..demi kebaikan dia..

MrS. F!zA said...

tudia..siap nages ckp ampun ampun..kak, dh mcm babak dlm lakonan pulak..hihi

*acah je ngan hanger tp tk pukul sgguh kan?

Mama AA's said...

bz betulkan kak ble anak2 dah mule skolah...
mmm sya nxt yr bru Auni darjah 1...

sW33tdARLiNG said...

aihh ada apa kat umah nenek sampai macam tu sekali meraung tanak balik?

atty's said...

@[-suziey-]

kalu duk umah nenek mana ada org ..duk sorg..

acah je hanger tu..takde rotan pun..

atty's said...

@MrS. F!zA


acah je fiza..tak de pukul pun..dia nak kuar main ..ngn kawan2..

atty's said...

@Mama AA's

tahun depan ler bz ye..

atty's said...

@sW33tdARLiNG

ada kawan2..risau biar dia main.kat sana.sbb kt umah tade org.nenek dia keje..

Dee said...

ler kak..sure sbb dia nak pulun main je kan..tp kita ni takutlah kot jd apa2 kt dia..

kak ina kl (2) said...

alahai kesiannya dengan firdaus ni..garang gak lah kamu ni ek

Ietams said...

sadisnye dia nangis gitu kak ty..
menyayat hati sungguh ayatnye.
hihihihi

atty's said...

@Dee

itulah dee..dia nak main je..risau kat umah tade sapa., dia pun x ingat dunia main ..

atty's said...

@kak ina kl (2)

saya mmg garang kak ina..tp tak rotan pun.acah je.

atty's said...

@Ietams

dgr dia merayu2 tu mmg sadis..tp takleh layan ..kang jadik apa2 .bahye..kty pun nanti tak senang nak keje dok pk dia sorg2 je kt umah nenek

mummysyafie said...

sian nya kak, naper takmo balik rmh. mesti kat rmh nenek banyak geng.

onniesham said...

adoiii pening kepala bila anak xmo balik umah ni. echa kenkadang wat gak peel cam2. geram je..

eLLy said...

Ampun ma ampun ma... sungguh trajis!!!

Softtouch [Hanim] said...

betul kty kalu jd apa2 sape nk kasihan kan kita..kita berkeras utk kebaikan dia jgk..sy pun mcm tu..harap anak sy fahamlah nape sy berkeras kdg2..

SyuQ said...

garangnya kak ty, sy x boleh cenggitu. kompem ati cair. hehehe