Jan 12, 2011

Track Suits cerut/zip tidak dibenarkan

Semalam adik minta duit nak beli Track Suits
Tapi track Suits yang nak dibeli 
mesti ada ciri-ciri seperti yang cikgu nak

Sebab adik kata cikgu tak kasi pakai tracksuit yang kaki dia ada zip/cerut
Mungkin ada sebablah kot kan cikgu tak kasi pakai yang kaki dia ada zip
aku cuba berfikiran positif
Walaupun akak ngn adik cakap
janji ada jadik le ,cikgu ni banyak sangat songehnya ,kata anak2 aku!

yang camnie kaki dia ada zip/jerut
cikgu tak kasi


yang bawah ni 
dibenarkan!


Walaupun kami bukan orang senang
Masa nak masuk sekolah aritu dah beli 
nampaknya kena beli lagi
Aku cuba jugak lah cari seperti yang cikgu nak tu
Semalam adik dah cari kat Warta tak jumpa

Ari nie aku terai cari lak ,benda2 ni kalau time kita nak cari 
nanti mula lah tade
kadang terpikir
kenapa kat sekolah tak jual je seperti apa cikgu nak
macam beg sekolah ke, tracksuit ke,tshirt ke,setokin ke.tudung
jadik semua ikut spec yang diizinkan senang
budak2 pun takyah nak pandai2 pilih sendiri 
mak bapak lagi senang!
tak bazirkan duit


pic credit to google



37 comments:

Eazy Izzuddin said...

cikgu sekarang ni cerewet huk2
cikgu sekolah adik eazy ok ja
;)

POSH76 said...

mcm2la songeh cikgu la ni janji ada sudahla kan...

PurPlè said...

mcm2 ye undang2 sekolah skrg... byk songeh!

ita cutevirus said...

kak ty,
cam tu pulak ek??
memang ada skolah yang supply stokin, tracksuit & tshirt sendirik..
sebabnyer skolah anak buah saya buat cenggitu...
kat sluar tu siap tulis nama skolah lagik...
try carik kat hari²... hari tu saya tgk ada...

Softtouch [Hanim] said...

betul kty..bnda yg kita nak mesti ssh sikit nk jmpenya..sbr yer kty..INSyaAllah ada tu..sekolah skrg, mcm2 nak...

||| PöJìé PööH ||| said...

Mengada2nya cekgu skrg!
Gedik!
Sediakanla cam tuh!

PojiePooh; Hanya Satu...

Kaseh said...

apa la beza bercerut ngan tak..namanya track suits gak kans.. ngade arr cikgu2 ni.. ingat duit jatuh dari langit aper..suka2 n senang2 bebila leh beli..haishh...

Joy said...

if nk bg seragam sgt..sepatutnye ada dijual kat sekolah kan mudah...

Queen said...

cikgu mengada2 je...up la ke mesyuarat PIBG kak...

cikgu2 sekarang melebih2 pun ada...

at least give reason ..bagi surat pada mak ayah..terangkan pada parents kenapa tak dibenarkan..

bukan ape...kadang alasan depa ni tak logik tau

eh..emo lebih pulak..hehhehehe

tapi nik dulu tak suka pakai yang cerut... nampak tak stylo masa tu la..sebab masa tu style seluar besar kat bawah kan..hahahhahha bile dahmasuk Politeknik..suke pakai yang cerut...hehhehe

Dee said...

rasanya sbb kalo xde cerut tu..mudah nak disarungkan dan dibuka kot..tp kalo ada pun ok gak..xdelah meleret2 kaki seluar tu..huh..mcm2 hal cikgu skrg ni..lenkali tulislah awal2 kriteria2 tu sebelum buka sekolah..senang makpak nak cari...ni dah beli baru nak ckp..ingat makpak ni sentiasa berduit gamaknya..

Hezesuze said...

bukan track suit & tshirt sekolah bagi ke kty...??

Azueriena Norash said...

agaknya ramai yg letak mcm2 kott kat suar yg bleh cerut tu..seperti..rokok..surat cinta...henpon...atau mnder2 lain yg terlarang time sport check kan...

budak2 skrg nie kak yatt..panjang akalnya...huhuhuhu

zura@iwan said...

sbr je la cikgu skrg byk songeh...yg ni x leh..yg tu x leh...ingt mak pak byk duit nk beli..sbr je la..

azzey said...

aziezah: itu klasihikasi yg ditetapkan ye...

Ms.Lilies said...

Ler?
Kot zip maybela tkt mendtgkan luka ke hapa kan...ni cerut pun xbleh??
Kebanyakan sek mmg ada jual skali tracksuit....siap pesen cerut lg

atty's said...

@Eazy Izzuddin

itulah ..mcm2 nak nya

atty's said...

@POSH76

itulah , kalau kty pun janji ade sudah

atty's said...

@PurPlè

tu lah pasalnya

atty's said...

@ita cutevirus

sekolah fir tracksuit ngn baju sukan mmg ade ,senang

sekolah adik ngn akak tade, hanya baju sukan je adik tracksuit tade

atty's said...

@Softtouch [Hanim]

tu lah kena cari ngn sabar karang nie

atty's said...

@||| PöJìé PööH |||

kan ..kan..kalau cikgu sediakan lagi senang , nanti kita bayarlah kan

atty's said...

@Kaseh

kesian kalo murid tu dtg betul2 dr keluarga susah ..camne..janji ade sudah

atty's said...

@Joy

itulah kty pk.tp sekolah fir ada jual

atty's said...

@Queen

itulah ,cikgu main mintak je ikut suka ati , rasanya tak semua cikgu ,

tak ingat dulu kty pakai tracksuit jenis apa..yg pasti cikgu tak kisah , janji pj

atty's said...

@Dee

tu lah pasal, len kali kasi tau awal2 spec yg sepatutnya dibenarkan

atty's said...

@Hezesuze

mana ada ze..mau nya nak kasi
mcm fir ada le sekolah sediakan , tp kena lah bayar

atty's said...

@Azueriena Norash

maybe lah kot..tp kalu isu tracksuit ni , stkt nak pakai pj..tak kemana pun nak sorok kan semua tuh

atty's said...

@zura@iwan

tu lah zura ,sian kat murid2 yg susah

atty's said...

@azzey

aah ..cikgu dah kasi tau camtu

atty's said...

@Ms.Lilies

firnya sekolah mmg ade jual tracksuit, fesyen cerut ler.

wahida said...

betul tu kak...len kali kat sekolah je jual semua2 benda alah yg cikgu nak...mak bapak pun senang...byk songeh la cikgu2 ni..huhu..

onniesham said...

byk lak songehnya kan. kalo zip tu mgkin la takut cedera ke apa ke. kalo cerut?? kenapa plak??

betul tu kty..kalo byk sgt songeh, jual la sumer bnda tu kat koperasi skolah kan.

Ietams said...

macam-macam betul..
ape ek sebabnye tak kasik yg ade zip tu

Zura said...

sy dulu okey je...ada kes ke...??erm..

Yan said...

abeh jumpe tak??? klu tak jumpe nanti jawap je ngan cikgu tu... tak jumpe mintak cikgu belikan.. bg dia siap2 size anak kty... kite plak yg geram ni kty..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mak aih...pakaian sukan pun ada syarat2 jugak ke?? macam2 kan skrang nie...

lalink7 said...

sabar ye kak atty..ni turn kak atty..tah ape la kene turn saye nanti gamaknye pas begelar ibu..haihh