Jan 14, 2011

Orang Mintak Tolong ,kenalah tolong

Semalam masa nak amik akak tuisyen
aku bawak sekali firdaus
dalam kereta si firdaus nie pun cerita lah

Petang semalam sekitar pukul 4 , time rehat kat sekolah
kan hujan , jadik ada ler budak tahun 1 yang main-main ujan
Jadiknya firdaus dan kawan nya telah pun
dapat tangkap budak-budak yang main ujan tu
dan budak-budak tu kenalah mengadap cikgu displin

Aku yang dengar cerita firdaus, cakaplah kat dia

mama : Kenapa lak fir nak tangkap diaorang , biarlah diaorang nak buat apa

firdaus : Cikgu yang minta tolong , tolong tengok-tengok kan jika ada budak tahun 1 yang buat salah ke!

mama : itu bukan tolong , itu menyibuk urusan orang, biarlah orang nak buat apa , fir buat urusan fir sendiri, pegi makan ke , time rehat tulah nak g toilet ke ,

firdaus  : Masalahnya Cikgu yang dah pesan , tolong cikgu tengok2 kan budak2 tahun 1 ,diaorangkan adik2 baru masuk sekolah

mama :  takyah nya nak campur hal orang

firdaus : Macamnie lah mama . fir tanya ,kalau cikgu mintak tolong mama menyapu sampah , takan mama tak tolong kot ?

Terus aku ketawa ..ada ke situ pulak .
Macam-macam budak sekarang .otak ngalahkan orang dewasa.


.

37 comments:

ciK mOt ©™ said...

hehehe...lawak la fir ni kak...

momguess said...

alamak!!!
agak2 ko kan
kalu btul cikgu mtk tlg sapu sampah
ko buat tak?
hahahah

Gieyana said...

sabar jer kan kak..mmg busak2 skrg nie pandai bkata2..:D

asna cute said...

hehe ada je akal dia. Bijak fir nie tau =))

Ummi said...

bagus fir ni :)

baik hati!

rasp said...

fir seorang yg boleh diharap & beramanah tu sis...
tapi kelakar le stori u nie sis :D

Zura said...

hehe...bleh jg bodyguard nie...

Kaseh said...

kakty jawab apa bila fir ckp camtuh kak? haha mama tolong cikgu tak?

lalink7 said...

budak zmn skrg bijak belaka...

bintangku said...

Bdk2 skang ckp cam org tua. he he he

☆ lieya latif ☆ said...

kehkehkeh...bijak anak ko kakty....pandai die menjawab ......bteul gak kak ty kan, dah cikgu suruh, tapi kite risau...mane la tau anak kite kene aim sebab dok ngadu2 gitu kan.....

mEiZ SHA said...

heheheh
ada plak mama kena g spital sapu sampah ye fir..:)

Dee said...

eloklah dia tolong kty..tolong adik2..tp jgn tolong lebih2..nti makpak dia kata anak kita bzbody lak..hehehe..

.:Mrs. Engineer:. said...

bagus fir ni...he3...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hahahahahaah adoi...camna nak jawab tue kak...hehehehhe

wantie said...

hehehe... bagusnya si fir ni. tak nak menyebok.

tak per la, nanti bila dia dah dewasa dia dah boleh bezakan yg mana harus disubukkan dan yg mana tak perlu.

kalau budak budak main hujan tu, patutlah sibuk. sebab bimbang kesihatan bebudak tu. betul tak?

Softtouch [Hanim] said...

dah cikgu amanatkan dia buat mcm tu..xkanlah dia xbuat kan kty...

mummysyafie said...

best nya kalau abang satu sekolah ngan abang fir..

sW33tdARLiNG said...

penuh sifat tanggungjawab giteww.. mamanya puunnn! apadaaaaa... hehehehe
Last day today!! GA PILIH THEME BLOG

nUR_rOsALiNdA said...

Hahahaha...
sabar je la..
Budak² skang bukan main bijak lagi

atty's said...

@ciK mOt ©™

dia mmg selalu buat lawak

atty's said...

@momguess

kalu skrg cikgu suh .kim salam ar na

atty's said...

@Gieyana

budak2 skrg petah kan !

atty's said...

@asna cute

dia memang bijak asna, lagi kalu mengepaw org

atty's said...

@Ummi

baik hati ler sangat .ekekeke

atty's said...

@rasp

sis tu lah ..mmg kelakar tau sis

atty's said...

@Zura

jadik bodyguard cikgu kan

atty's said...

@Kaseh

mesti lah tolong kaseh

atty's said...

@lalink7

bijak dari macam2 segikan

atty's said...

@☆ lieya latif ☆

itulah lieya , kty tak suka dia campur hal org .

atty's said...

@Dee


itu yang kty tak mau tu

atty's said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVe
kty ckp mesti lah tolong

atty's said...

@wantie

itu yg dia dgr sgt amanah cikgu dia tuh

atty's said...

@Softtouch [Hanim]

itulah kan ..hanim ..mesti dia pegang amanah tuh

atty's said...

@mummysyafie

kalau abg satu sekolah ngn fir, boleh fir tgk kan abg

atty's said...

@sW33tdARLiNG

takut kang org cop kuat ngadu je amy ..tak suka lah camtu ..sbb dulu kty murid yg nakal .benci betul budak mengadu2 ni

atty's said...

@nUR_rOsALiNdA

bijak macam2 mala..