Jan 13, 2011

Kau ingat lagi nama aku kan !

Sejak akhir2 nie
Bila aku beli nasi lemak
Peniaga nasi lemak yang selalunya makcik
Dah bertukar kepada seorang lelaki

Owh ye , aku sudah semestinya kenal lelaki tu
Dia pun kenal aku
Yer lah kami pernah satu kelas 2 tahun masa sekolah rendah

Pagi tadi , aku singgah lagi sana setelah sekian lama tak singgah
fir lah ajak singgah

Peniaga nasi lemak @ kawan aku tuh
pun kasi ler salam ,

Kawan aku : Assalamualaikum
aty              : Waalaikum salam , kasi nasi lemak satu ye
kawan aku  : Itu anak kau ye , (tunjuk ke arah fir , sorg je ye )
aty              : 3 anak aku yang paling besar pun dah form 5 ,

Kawan aku tu mulalah tanya itu ini lah , benornya aku malas nak borak2 nie , bukan apa dah lama sangat berlalu , lagipun aku dulu bukan rapat pun dengan dia , lagi dia tu laki-laki bukan perempuan , tu yg malas skit nak ramah tamah

dah siap nasi lemak aku , terus ler aku cakap , terimakasih ye zam!

sekali kawan aku tu leh cakap , owh ko ingat nama aku ye

dalam hati aku ekeleh bangga ler tu aku ingat nama dia , dia tak tau yg benornya aku terjumpa mak dia aritu , aku tanya ler sapa nama anak makcik yg sebaya ngn aku tu sebab aku tau

lepas tu dia tanya lak nama aku , nama kau sapa ye ..aku lupa

aku terus je jawab ko, Peah !, fir pun tersenyum2 masa aku cakap nama aku peah ..

kawan aku tu lak terus muka tercengang2..

cepat-cepat lah aku  blah ..malas nak sembang lelama..kang tak pasal orang ingat itu kekasih gelap aku
dah ler dia memang gelap .

47 comments:

Queen said...

ala kak ty..kawan sekolah rendah....ok per...bleh kecek keranglebih..hehehhe

Nazz@Purple said...

hehehe..kekasih gelap..??

Sidratul Muntaha said...

ahhaa
selmaba kodok jer
akak
ahahah
ayu pun sama la kak
kwn2 yg mana2 tak bape nak kenal
maleh nak amik pusing or borak lama2

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ha ha ha
ada2 jer kak atty nie...

eMMe said...

kak atty, serius lawak laa..hahaha...

the kecik said...

Yang part last tu x tahan tu. Hahahahaaaa

eja kamel said...

ahaha...sian peah. abis sume org petik nama dia. nway, kty x pegi concert aizat 29th ni ke? tiket dh abis ar..eja nk g. sedih.hehe.

sW33tdARLiNG said...

hehehehe.... siann kat dia...

Tinggal 2 hari lagi jer GA PILIH THEME BLOG

Kaseh said...

haha kakty..terbatuk2 kaseh baca entry nih

atie said...

Salam ty,hehehehe.....jumpa kawan lama memang mcm tu kan, tapi bila tang yg tak bape nak biasa tuh cam blur la sikit hikhik

kakyong said...

kakty,
lucu plak baca n3 ni... ekekekke...

LayarLara said...

fuh.. penuh keselambaan.. napa tak cakap jenifer lopez...

juelee said...

sian peah...

takpe la bese la tu, saya pun selalu gitu lupe nama hahha

NURUL said...

hehehe tersenyum2 :)

nza said...

wakaka..kelakar..ttp trkdg best gak jupe kwn2 lama nie.....

Joy said...

hehehe..hari ni kak atty jd kak peah lak ;)

I-sya said...

lawak la kak ty ni.

acha kot jmp kawan lama pun segan. dh la acha jenis pelupa n susah nk kenal org. pernah tau member ni tegur bagai nk rak siap pgl nama kita dgn betul lagi sekali tu boleh plak acha ckp.. "eh eh.. nama ko saper ek?" geleng pale hubby time tu.

teruk kan acha ni. :P

atty's said...

@Queen

malas nak layan nik..

atty's said...

@Nazz@Purple

kang org kata kekasih gelap lak !

atty's said...

@Sidratul Muntaha

itulah malas nak sembang lelama past is past..wakakakaka

atty's said...

@eMMe

lawak eh..kty pun rasa lawak.dia cam pelik je bila kty ckp nama peah .payah benor

atty's said...

@the kecik

yang mana yg memang gelap tu ye.huhuhuuhu..tak baik tau benornya ..tp dlm hati mmg tu gak yg keluar

atty's said...

@sW33tdARLiNG

kty tak kisah sgt amy ..yg benornya elok le dia tak ingat pun nama kty ..tp bla dia tanya ..adeh malas aku nak jawab

atty's said...

@Kaseh

jgn ler batuk2 kaseh..kaseh udah le tak sihat ..g rest tau

Dee said...

mmg dia lupalah tu..mcm dee kdg tgk muka org kenal..nama x ingat..peah pun peahlah..hihihi..

atty's said...

@atie

itulah t..

atty's said...

@kakyong

lucu ke kakyong ..fir pun asyik gelang je dlm kete

atty's said...

@juelee

terus tingat nama dia ..je tadi

atty's said...

@NURUL

jgn senyum sorg2 tau , kang org kata tak betul lak

atty's said...

@nza

jumpa kawan lama kalo mesra takpe..
yang tak berapa nak kenal ni yg malas nie

atty's said...

@I-sya

selalu kan cha..kty yg lupa sapa nama org tu ..hihihihi

atty's said...

@LayarLara

memula kty nak ckp angelina golie..
kang tak pasal dia kata kty pasan lawa lak kang ..malu deh

Ietams said...

seronok betul kawan akak
bile akak ingat name dia

rasp said...

terperasaan plak dia ya sis peah ngehehehehe...

wahida said...

kak, ntah2 dia ada hati ngan akak tak? alamak, lariiiiii...

mummysyafie said...

hihihi..senyum sorang saya baca kak..

apa ke ada sesuatu waktu dulu²

masviona said...

ayat yg paling last tuh yg buatkan saya nak tergelak terbahak2 tuh....ahaksss

nabilah_2908 said...

hehehe...bangga tul bila org ingt nama dia..padahal lupa gak.. ;)

lepas ni nk g beli kt situ lagi ke..? :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HAPPY 55TH BIRTHDAY!!

HonEyBuNNy said...

he2..kekasih gelap sebab dia gelap kan..ehhehh..

erienz said...

hahaha...lawak akk jawab mcm tu...

ieda said...

heheheh lawak lah dikk .. ciann mamat tuu :))

Liza said...

nasib baik fir tak pecah lobang!

Gieyana said...

hahaha..sabar jer kak Ty nie..but cute gak bila akak jwb camtu..hihihi

Eazy Izzuddin said...

hehehe
igt yer name
peah?
i like
:P

ratna said...

ha ha ha.. perasan glamer la tu lelaki tu.. nama dia org ingat.. nama org lain tak ingat.. tp akak ingat lagi yer kat budak satu kelas dgn akak masa sekolah rendah. saya dah tak ingat.. hik hik..

mummY2Y said...

hahah..ok la tu..kekasih gelap! awat k.ty x ckp nama pah bedah..lagi sdap..hahah

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahhahahaha wah ....kekasih gelap kah kak?? :P..just kidding...