Jan 5, 2011

Ajk Teknikal

Semalam Balik dari sekolah dengan ujan yang lebat
Firdaus yang basah kuyup
Sama mcm tak amik jugak kaedah nya ..sebab basah kuyup, mesti dia main ujan nie 

Sampai rumah , terus kemas2 beg sekolah dia
jemur buku _buku yang separuh basah


Dengan Tak sabar2 nya nak bercerita , udah le basah kuyup

Fir : Mama , fir dapat jadik AJK TEKNIKAL
Mama : Apa menda nya tuh 
Fir : Jawatan ler
Mama : Tau.. tapi apa tugas nya , kan main lagi nama..mcm technician 
Fir : Ajk teknikal tu tugasnya kena pasti kan meja dan kerusi dalam susunan yang betul...
Mama : (adeh nak tergelak dalam hati benornya ) tapi senyum je..owh..jadiknya fir kena pasti kan lah meja ngn kerusi kena senantiasa kemas ye
Fir : Mama tau tak.ada yang nangis sebab tak dpt jawatan tau 
mama : kenapa lak nak nangis2
Fir : Tak tau .kenapa nangis sedih lah kot

macam2 sekarang.
nama jawatan pun dah macam2.


32 comments:

Queen said...

oo..tue kalau dulu2...AJK keceriaan atau kebersihan tu

Cik Wanie said...

hihihihi,
oklah tue Fir ada jawatan mcm tue,
part yg x bole tahan bila Fir ckp ada yg nangis sbb x dpt jawatan tue,
hurm...:)

p R i n c E S s _ N said...

wahh..zaman kita dlu AJK kebersihan..keceriaan..skg da ade AJK teknikal tuu...

Hezesuze said...

yelaaa now macam2 jawatan kan kty...baju skolah pun ada macam2 kaler huhu

Eazy Izzuddin said...

erk...
susun2 meja pun di panggil teknikal ea
dahsyat
xD

atty's said...

@Queen

itulah agaknya jugak..sama je kot.nama je dah lain

atty's said...

@Cik Wanie

itulah wanie ..ada yg siap nangis2

atty's said...

@p R i n c E S s _ N

macam2 nama dah sekarang

atty's said...

@Hezesuze

betul tu ze.baju pun dah macam2 kaler.

LayarLara said...

uihhh gempak betul nama jawatan fir tu... tak agak2 pun cikgunya... hebat!

sW33tdARLiNG said...

teringat masa sekolah dulu², mmg bangga kalau cikgu mintak volunteer, then tetiba cikgu tu pilih kita... kembang hidung!

Jom Join GA PILIH THEME BLOG

I-sya said...

hihihihi...sejak tglkn zmn sekolah apa pun x amik tau.

tp tgk sek zmn skang, yg xde pun boleh jd ada. nama jaw pun dh gempak2.

k la tu kak ty.

[-suziey-] said...

aisey 1st day dh basah kuyup buku..sabo je la..

waaa tahniah fir jadi ajk..elok la aktif2 di sekolah :)

daela said...

hahaha.kelaka lah sekolah zaman skrg ni.kalau dulu2 mana ada semua ni.sapa datang awal la..susun kosi meja...kan..?

momguess said...

hahahhahaha

☆ lieya latif ☆ said...

wah kelas name jawatan tu kak...he he he...tapi bagus kak, budak belajar tentang tanggungjawab....

rasp said...

persekolahan zaman skarang mmg canggih kan sis...
tak cam kita dolu2...

Softtouch [Hanim] said...

kelass namanya....sy faham perasaan fir tu...mestilah happy sbb dpt jawatan

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahhaha macam2 kan skrang nie..kelas sekolah pun orang berebut jawatan cam dalam politik siap nangis2..heheheh...

atieya said...

oklah tu kty .. sekurg2nya dia dah ada rasa tanggungjawab. aisyah pulak dok sibuk2 kata nak jadi pengawas hihihi

atty's said...

@LayarLara

nama jawatan gempakkan !

atty's said...

@sW33tdARLiNG

fir banggaler tu gamaknya

atty's said...

@I-sya

itulah cha..nama jawatan gempak2 belaka

atty's said...

@[-suziey-]

fir mmg agak aktif kat sekolah

atty's said...

@daela

lagipun kan ada jadual bertugas..hehehhehe

atty's said...

@momguess


wahhahhahah..aku pun nak gelak jugak

atty's said...

@☆ lieya latif ☆

nama jawatan clust kan

atty's said...

@rasp

yer lah sis..dulu2 mana ada jawatan ni bagai

atty's said...

@Softtouch [Hanim]

itulah ..fir happy sangat lah tu

atty's said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVe

aah kan ieda dah mcm politik lak

atty's said...

@atieya

baguslah aisyah jadi pengawas..

Lina said...

hehe kita dulu xde pun ajk2 ni dlm kelas cuma ada ketua & penolong kelas jer