Dec 17, 2010

Tergoda

Rutin setiap hari di waktu pagi semenjak firdaus dah balik rumah nie 

 aku dan fir akan  sarapan kat kedai
fir makan roti canai (walaupun dah masak kt umah)
sebab nanti lepastu kan duk je umah sampai mama dia balik keje.
jadik waktu pagi kasi dia jalan2 

jadi seperti biasa, aku dok teman dia  sarapan
fir je makan ..aku idak..
tapi mata aku asyik tertumpu pada satu benda di atas meja tuh

keropok nie ..fuh macam memanggil2 aku jer
siap dengan sos lagi , kalo tak silap satu bungkus rm3
meleleh airliur

bagi aku mahal ler
baik aku beli je kat kedai 
bawak balik goreng makan depan tv sambil layan csi dengan anak2
rasanya dapat satu besen kot..

beshnya petang kang harus kena buat 

minggu ni hati aku happy 
kepala aku ringan 

sebab firdaus dah balik rumah..
dah tak merayau keluar main lagi..

Tapi ada satu lagi benda yang buat aku happy sesangat..

19 comments:

LayarLara said...

mendealah tu ktys???

Dee said...

kty..dia dok umah sorang2 ke? atau ada akak ngan adik temankan..

atty's said...

@LayarLara
kopok t..dapnya

atty's said...

@Dee
kalo umah nenek sorg de..tu tak suka dia dok sana..

kalo umah kty ..dia duk ngn akak ngn adik

rasp said...

petang semalam, setupperware saya goreng kropok sis...rasanya tak sampai 10 minit settle dikerjakan anak2 hehehehehe

Redbloodsnow said...

a'ah lah kak. bg zie pun mahal gak kopok tuh taw. better goreng sendiri. puas mkn, tol x? hehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sedap kan makan kepok tue ...petang2 sambil tengok tv...kat umah eida ada banyak kepok nie kak..tapi eida pemalas lipas nak goreng..hehehe walhal klu goreng sat jerk habis...

atty's said...

@rasp
dapat bayangkan sis makan bersama anak2

atty's said...

@Redbloodsnowitulah ..kty rasa pun cam mahal.sbbnya sikit.

atty's said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVemeh sini kasi kty kopok tu ieda..jap je settle

Yan said...

heheheh kepok ni klu datang teringin tu mmg meluap2

zura@iwan said...

KOPOK tu mkn ptg2 cicah sos dpn tv mmg bestt kak..hehe

Mak Su said...

sy pun pantang tgk keropok cenggitu, mesti nak terkam, ;p

tigrismalaya said...

hmm..sempat lg g breakpes tu kakty..
kul bape kakty masuk kerijja??

atty's said...

@tigrismalayakty masuk keje kol 9 reen.byk je masa..kol 7 dah kuar umah

atty's said...

@Mak Suitu lah maksu ,puas saya jengil kan bijik mata.

atty's said...

@zura@iwanshedapkan zura .tak sabar rasanya .

mummysyafie said...

saya suka makan kopok tu cecah ngan sos..huhu..sedap..

Softtouch [Hanim] said...

kerpok ikan tu mmg sedap kak ty..kalu mkn smbil tgk tv mmg xperasan abis sebesen...

syoklah fir pagi2 mama dia teman bekpes...