Dec 3, 2010

sms maut

Pernah dapat sms maut

apa itu sms maut 

yang sebenarnya tade apa pun yang maut 

cuma kadang aku suka sms anak no 2 aku si adik tu 

dengan ayat sms yg bersms begini

Amaran dari kerajaan Malaysia
Merokok merbahayakan kesihatan

satu hari tu adik cerita ler 
masa kitaorang tgk tv

Kak , ko tau aku dapat sms
lepas tu aku tunjuk kat kawan aku 
semua kawan aku gelak
lepas tu cakap , macam2 ler mama kau nie
bukan apa, budak remaja nie kalau dinasihat tak jalan sgt
jadik nya dengan dunia canggih manggih nie 
sms je , kot berkesan kat ati tu

mama kasi nasihat , lu pikir ler sendiri baik buruk
Tapi adik tak isap rokok, cuma aku risau kot dia bercampur2 tu
terikut-ikut benda yang tak baik 
tu pasal bila dia lepak je ngn kawan2 aku selalu kasi sms

salah satu nya lagi 

Sembahyanglah kamu 
sebelum kamu disembahyangkan

apa pun adik dah besar 
leh pikir sendiri mana yang baik 
mana yang burukkan !

1 comment:

sweethOneY said...

betul kan kak.. budak2 ni kena diingatkan selalu. adik laki sy form 3 tu wpun x smoking tp sy risau je klo dia bercampur2 ngan budak yg bukan2.. leh ikut cara akak pasni :P