Dec 29, 2010

Muatkah Kamu Di Dalam Hati Dia ????

Apa punya tajuk ler

ada ler satu hari tu 
aku dengan mak bercerita

Kenapa , perlu kah kita nak bodek mertua

 Bagi diri aku , No...no..no..no
Aku hanya menjadi diri aku sahaja
dan aku jenis yang tak pandai nak tunjuk kasih sayang aku 
ye ke..sapa kenal aku ..aku rasa aku memang gini

u sendiri lah tau , i love u , u love me
me love u ..u love me..
♫♫♫♫sayang menyayang, kasih dikenang♫♫♫♫

Andai ada sapa pun nak bodek membodek , dibolehkan tapi jangan diri sendiri makan hati 
Jangan kerana nak bodek mertua , sebab mertua ada lebih dari satu menantu 
Jadiknya kau menyakitkan hati kau sendiri 

Aku cakap ngn mak 
Yang nak bodek2 , sebab takut mertua tu sayang menantu lagi satu , awatnya 
berapa kerat pun anak menantu orang tu

Kalo anak + menantu baru je 3-4 orang , campur cucu lagi 
aty rasa masih MUAT dalam hati mertua tu.

Mak aku terus gelak
lepas tu mengiyer kan cakap aku 

Betul jugak kan ..MUAT je setakat 3-5 orang dalam hati tuh 
Orang yang ada anak menantu lebih 15 orang tu , pun muat je kasih sayang dia utk semua

Jadik nya tak perlu risau lah !
Tak perlu makan hati , sakit hati ,menyakiti hati , jadik je diri sendiri!
Yang penting senang hati ..

Andai kata tak disayangi jugak
satu orang tak sayang kita 
ada lagi ramai orang yang sayang kita.
Jadiknya don't worry alwayz be happy !




20 comments:

honey amour said...

betul tu..jadi je diri sendiri..takyah nak tunjuk baik sgt cam malaikat depan mertua...:p

rasp said...

setuju 200% dgn u sis...
jez be urself...tak perlu lah bodek2 mertua, tapi jgn lupa hormat dorang dah...

Sidratul Muntaha said...

aku takde mak mertua kak..
memang bukan rezeki aku kenal mak mertua ku sebab memang kenal dgn org tua pun mak dia dah tadke 4 bulan dah..
huhuhuhu..
sedih - sedih..
tapi bahagian masing2...
aku pasrah.

Joy said...

tak perlu membodek..hormati dan sayangi mrk dah cukup ;)

Queen said...

saya tak bodek..saya bagi seikhlas hati..tapi kan kak ty..bab bodek membodek ni..memang saya perasan..saya ada 4 orang kakak ipar.. memang bolehnampak siapa yang bodek siapa yang ikhlas..hihihihi.. =)

sebab kita ni observe je kan..yela..ko menantu baru kot..duk tepi diam2.. hihi..so boleh nampakla bersaing2 ni..

tapi nik nampak benda tu benda yang sihat..sebab untungnya mama dan cik la.. =)

ape pun die dpaat..die terima je.. =)

Softtouch [Hanim] said...

betul kak...sgt setuju..sy pun bkn reti bodek mak mertua....sy ngan mak mertua xdelah nk kol tiap2 hari atau tiap2 minggu..tp yg sy amalkan..hormat pd mak mertua, itu jer...

p R i n c E S s _ N said...

bgs bace ni..utk pnduan org2 cm N y br ade mak metua...kne byk blaja...

atty's said...

@honey amour

Yup betui..janji kita hormatkan dia kan

atty's said...

@rasp

sikit2 bolelh le bodek kan sis..tp jgn push diri sgt

atty's said...

@Sidratul Muntaha

btul kan ayu ..bahagian memasing..

atty's said...

@Joy

itu yang penting ..!

atty's said...

@Queen

yang nie besh..untung sapa..mak mertua..hehhehehe.ni yg tak sabau nak jadik mil nie

atty's said...

@Softtouch [Hanim]

sangat setuju dengan hanim .

atty's said...

@p R i n c E S s _ N

ye n..baca le komen yg lelain .byk petua tuh

Ms.Lilies said...

bodek2 ni xpenat ke ek?
huhuhu

atty's said...

@Ms.Lilies

itu ler ..tak penat ke kan ?

Dee said...

betul kty..dh kalo kita mcm tu..mcm tulah..x perlu bodek..tp jgn smpi buat orang tua terasa..

kakyong said...

tak pernah lagi membodek mertua... tak reti nak bodek2 ni....

atty's said...

@Dee

betui ckp dee..jgn sampai menyinggung perasaan diaorg sudah kan

mummysyafie said...

saya lagi kak..memang tak taw masak.sampai skrg mak mentua akan call suruh itu suruh ini..

sib baik dier terima saya seadanya..