Dec 14, 2010

Bila Mama dah marah

Semalam selalunya kalau dalam pukul 12.30 pm ke pukul 1 pm
aku akan kol firdaus, tapi semalam kol2 tak dapat

Aku akan mula risau kalau takdpt kol fir
Jadiknya aku bergegas cari fir
biasanya port fir selalu kat Blok 5 , lepak bawah tu sambil main basikal
Sampai2 je situ , aku hon2 ..dia kenal dah hon kete mama nya
terus dia berlari jumpa aku,

Aku terus tanya , kenapa mama kol fir tak dpt, fir tau tak mama risau
mana hp fir ?

Terus dia macam takut2, tapi terus ambil hp dia
Sekali aku tengok, hp dia off
puas aku on tapi tak mau
Aku pun bukak lah belakang , keluar kan bateri
Rupa2 nya terdapat cecair, aku tanya lah kenapa nie

Rupanya, hp tu terkena aiskrim ke apa tah
Terus tertiba aku rasa mcm berhangin
Terus  aku  suruh fir balik
Antar basikal umah nenek, lepas tu ikut mama balik rumah

Puas jugak masa tu fir meraung2 taknak balik
sampai aku terpaksa rotan sekali dua
Terpaksa jugak ajar dia
sebab dia dah buat salah kan , rotan utk kebaikan

Tapi hari nie aku happy sebab dia ada kat rumah
Hati aku happy takyah nak ke hulu hilir nak pantau dia
Kiranya hati aku ni otomatik je tertiba rasa ringan



16 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

lorrr henpon kena eskrem..sian fir..huhuhu..tak pa.mama buat tue tuk kebaikan fir jugak...

Nazz@Purple said...

garang gak kak ty ni..

Dee said...

tulahkan kty..bukan senang nk membesarkan anak2..mcm2 cabaran..bila anak dpn mata baru hati kita senang..

Eazy Izzuddin said...

hik3
biasa lah
nk jd parents yg baik
hehe

fazilzura said...

lor cmner leh kene escream tu ?

LayarLara said...

sian fir, hp dia pun nak makan eskerim gak.. hehhehehheh

Zura said...

ringan sampai melompat2 ye kty..hehe...rotan untuk mengajar xpe..sesekali kena rotan jugak..

p R i n c E S s _ N said...

xpe k.ty..kita mara sbb risaukn die..hpefully fir fhm...

p R i n c E S s _ N said...

xpe k.ty..kita mara sbb risaukn die..hpefully fir fhm...

ct rahani said...

wah garang gak ek mama fir nih.. garang bertempat x pe kak.. hehe..

kakyong said...

saya pun kdg2 rotan juga si fikri... tu bila dahs ampai tahap x mau dengor kata & buat nohen dia jer...

nabilah_2908 said...

yer la..ibu mana yg tak risau kan anak... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SAMAN OH SAMAN

Hezesuze said...

bagus tindakan kty tu...hehe
cantik icon tu kty huhu

sWeEtdARLiNG said...

errr sian plak fir...
dia tak sengaja off kan hp tu kann, bukan dia suka2 nak off kan..

tp xpe laa.. kita mmg kena tegas ngan anak2...

www.sw33tdarling.com

mEiZ SHA said...

uishh mama garang ye..:)
sesekali kena kan kak..ninie kecik2 pon kena rotan..bukan sbb ayah garang tp jena ajar gak kecik2 pon...

baru tau sket..hehehe

Syima Syaz said...

eh camne leh kena aiskerim ni?