Dec 21, 2010

Berdating Berdua.

Selepas celebrate besday petang semalam 
Malamnya pulak aku ajak adik keluar dengan aku 
Adik nie jarang sikit nak ikut mamanya berjalan 
lagi bila dah besar panjang nie 

Jadiknya itu sebab kami ke Anugerah Sek 8 BBB
itu yang keluar entry adik nak makan satay

Masa lepak berdua tue 
Aku ceritalah macamana aku mengandungkan adik
Macamana aku melahirkan adik 

Mengandungkan adik 
aku tak banyak masalah , aku tak mabuk , selera makan pun okeh
cuma kalau time memasak , aku tak suka bau tumisan bawang tuh 
asal bau je muntah 

Adik jugaklah antara anak2 aku yang lahirnya 
cukup2 due , akak ngn fir semuanya overdue , siap kena induce 
adik kira ngam2 soi je ikut due 
21 December 
Lahir pada sekitar 3.50 petang 
dengan berat 3.8 kg (besarkan )
semua anak2 aku dilahirkan mmg dengan berat 3.6 ke atas 
akak lah kira paling kecil sekali 3.6kg

Agaknya sebab selera makan aku , memang hebat time preggy

Aku jugak ceritakan pada adik 
yg dia ni masa dalam pantang , mmg mencabar keimanan
masa aku berpantang rumah mak 3 ari , okeh je

Tapi bila aku nak balik rumah sendiri 
masa tu kitaorang duduk Sg Ramal, kiranya area kampung
bila sampai je umah sendiri dia meraung2 , melalak 
tak mau tido2 ,

Sampai aku ingat 
ada sekali tu dengan mendukung adik , aku masih lagi dalam pantang 
aku berlari ke rumah bidan yang jauh dalam 500 mtr atau lebih seingat aku 
aku berjalan laju lah bukan berlari , disebab kan adik yang tak berenti2 meraung

Sampai umah bidan tu 
bidan tu usap2 perut dia apa semua , okeh sikit
rupanya dia kena angin pasang ke mcm tu lah 
Akak masa tu aku suh anak jiran tolong tengokkan 

Macam2 lagi aku cerita kat dia
kusyuk je dia dengar aku cerita
Adik masa kecik adalah sangat comey 
mcm anak orang jepun 

Kalau kitaorang balik kampung palong masa tu 
mesti orang kampung panggil akak ngn adik anak jepun 
dengan bambam ..dengan putih melepak nya

Kalau ingat2 balik..
memang tersangat indah.

13 comments:

honey amour said...

huhu..best nya baca entry ni...happy birthday :)

rasp said...

tersenyum i baca entri nie sis...
pengalaman kita as ibu2 pada membesarkan nie priceless kan..

Softtouch [Hanim] said...

sy pun tersenyum2..yelah bila teringatkan kita mgandungkan anak2 kan pengalamnya berbeza setiap anak..anak2 kty mmg ensem cntik n comel..

Hezesuze said...

hehehe besh lak baca n3 kty harinie...teringat lak kisah ze preggy kan anak2 ze huhu

☆ lieya latif ☆ said...

sweet sgt kak ty.....mmg tu laaa kenangan terindah kan kak ty....bile di citer balik mmg byk nostalgianyer....

Sidratul Muntaha said...

sweet kak.
huhuh
kenangan melahirkan,brnk,dlm pantang dan membesarkan ank2 tu le yg paling mahal sekali dlm idup!
hauuaah

kakyong said...

wah.. besor betui kak 3.8 kg... dah besor ni kurus slim jer orangnya....

hepi besday adik... yg ke berapa ni kak?

Dee said...

pengalaman nak besarkan dorang walau pahit tapi tetap manis bila dikenangkan kty..

tigrismalaya said...

hepi besday adik..

wah..tak sabar pulak nak tunggu irfan besau bole wat2 teman citer macam nie

Ietams said...

macam sebak pula bace entry ni kak ty

wahida said...

eh, x sangka akak ada anak bujang dan anak dara...akak nampak muda la...

atty's said...

kakyong@ adik ni anak yg tengah no 2.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

best la baca pengalaman akak nie....