Nov 25, 2010

Orang Yang Tak Dikenali sms , mintak tolong isi top up

 Aku dapat sms nie masa tgh dalam kete ngn bos aku 
masa nak pergi ke Sungai Besi konon nak pakai garmin
tapi Garmin asyik ler recalculating , jap kang please turn left, turn right
rupanya salah set nama tempat 

Masa aku nak buat entry tuh 
aku dapat sms 
itupun aku tak layan , lepas 1 jam baru nak cek sms..
sapa2 yang sms , aku memang lambat sikit nengoknya , kalau nak cepat kol!

Tertiba aku terperanjat 
tengok satu no ni , bukan dr fb 
tapi no yang aku tak kenali langsung 

sms tu bertulis begini 

Ni p'cik guna kad orang ,
tolong isikan pakcik top up RM30
di number baru p'cik.
Ini no dia 012*******,
pasal p'cik ade kes di balai polis
boleh tak cepat sikit beli.


kalau korang dapat camne??

berasap aku baca,
malaun mana lah pulak nie 
kot ye pun aku kenal ke apa ke , asal tak kol je terus 
lepas tu manyak ensem muka pakcik 
nak suh isi top up  RM30 jeerrr..tak agak2.
kalau ye penting pun rm3 hengget udah , tp kim salam saya nak isikan 

konon ada kes kat balai
pakai je tipon balai tu , apa kes nak org isikan 
dari saya membazir isi utk p'cik yang tak dikenali 
baik aku g makan2 ngn anak2 aku

35 comments:

mama tisya said...

sms bengong kn..pg td ada update psl sms camgini..ntah apa2 kn

mEiZ SHA said...

ahahhha
ewahhhhhhhhhhhh suke suki ye kak atty orang tue..:)

Dee said...

kty..tersalah mesej ar tu kan..tp kalo dee pun kemsalam jelah..hehehe..

LayarLara said...

jangan dilayan ktys.. ngada2lah tu. Ingat nak heran sangat dia kat balai. Makan kfc pun lepas sangat tu..

zura@iwan said...

aikkk sm dpt mcm cite mama tisya tu...sindiket cenggini plak...adeiii

*Miss Geli^ said...

akak,
akak kenal saya kan??
saya mintak tolong topapkan bole tak..tak banyak, 5 ingit je..saya nak telepon kawan saya kat kg..nak cerita kat dia saya beli tibi lcd baru ni..bole tak? emerjensi gak ni

hahahhahha

Ms.Lilies said...

perghhhh....xhagak2

Lianna Umar said...

Eh Aty..samalah!Aina pun dpt mesej yg serupa last week..no sender dr indonesia..so kebetulan ayah ada kt indonesia dat time,so ingtkan my real my dad,sekali tipon ayah kata bukan..ciss..klu tk melayang duit..my hubby kol no tuh org indon yg jwb..geram jerkk

Queen said...

Itu memang PENIPU..ramai dah yang kene termasuk NIK..ngegengehe

Faizaharis2 said...

'kak kak..! bole tak isikan saya topup hot ticket punye tauu'

hahahaha.... nak kene pelampanggg laa jawabnyerr kan

ina said...

eh kak!! mak saya pon terkena dengan sms macamni!

serupa sebijik ayat dia kak...

tapi dia tukar pakcik tu ke ayah..

apehal pulak kan..bile masa plak la atok saye yang dah meninggal tu pandai plak nk topap..huhu

pelik je..mak saya biar je,,tak reply pon..

Joy said...

huhuhu..x dikenali mmg x yah layan kak

ALoNa Cintamaniszlite said...

kty; sy pun penah lalui peristiwa cenggini cuma dia bkn sms. Mula2 wat kol..missed kol. Sengaja nak missed kol..1 je bunyi terus senyap. Pas 3x cenggitu sy tak sempat nak klik jawab..sms pun sampai mengatakan no sekian2 ni mintak sy top-up rm30, huh!! membare aje!!
Terus bg tau kat mak, ayah dan anak2 sy skali. Takut lak dorang pun kena cenggini..

Eazy Izzuddin said...

erk?
silap htr la tu ...
;)

ratna said...

senang2 jer yer nak mintak top up.. kalau saya idak ler..

azlina said...

salam atty...

mcm2 cara dan mcm2 ragam manusia sekrang ni kan..
btw trm ksh ats ucapan dan doa bt kami amin....

atieya said...

kty ~ semalam ajer 2 org member opis dpt mesej macam ni .. tp x pakai pakcik, guna perkataan ayah.
tgk nombor pun tau indon punya

atty's said...

@mama tisyaitulah amy..mcm2 skrg org nak menipu

atty's said...

@mEiZ SHAitulah sha..ewah2..

atty's said...

@Dee
bukan salah ni dee..sindiket.

atty's said...

@LayarLara
t mmg lepas sgt makan kepsi..jom..ar

atty's said...

@zura@iwan
ye zura..ni sendiket

atty's said...

@*Miss Geli^wakakakakkaa..nora..haktuiihh..

atty's said...

@Ms.Lilies
tu lah mimi..senang je kan .

atty's said...

@Lianna Umaraina..ni rasanya sindiket menipu nie dr sana.

atty's said...

@Queen
nik pun ada kena ye

atty's said...

@Faizaharis2
wakkakaka..ko faizah..

atty's said...

@ina
ramai ye yg kena

atty's said...

@Joytu ar joy , kty ignore je

atty's said...

@ALoNa Cintamaniszlitealona pun ade dpt gak ye

atty's said...

@Eazy Izzuddinbkn silap eazy..tu sindiket.

atty's said...

@ratna
tu lah ratna..ingat apa agaknya mintak2 kt org

atty's said...

@azlina
tu lah ina..mcm2 org nak menipu skrg nie

atty's said...

@atieyadinda tu lah ramai dah ..diaorg tipu nie

mummysyafie said...

betul gak tu..kalau terdesak pun naper tak minta RM3 je. ni sampai RM30..