Sep 2, 2010

Berbuka Kat Luar

Dah hujung-hujung nie.tak tau dah nak masak apa untuk berbuka
Jadiknya ..semalam .puas tanya anak-anak .korang nak makan apa.
memasing pun takde idea..

Jadiknya ..aku cakap .kita makan kat luar je lah .
ambil firdaus dari sekolah ..dengan jalan jem apa semua .5.50 baru sampai umah .
solat asar..firdaus mandi ..tunggu akak siap .adik siap bagai .
kol 6.20 baru gerak dari umah .
ingat kan dah lambat..kitaorang setuju nak makan kat .MCD je.
sampai MCD..pukul 6.40 orang belum ramai lagi..

firdaus ..alhamdulillah .tinggal posa 2 ari je setakat nie 
nasib tak merengek lapar ke apa..

dapat berbuka..terus senyum ..
selain makan mcd..aku ada beli kuih muih .kat tepi2 warta tu 
beli air laici..air asam jawa..fir dia asyik minum je..tak makan pun 

15 comments:

cheqna said...

besh jugak kan kak sesekali bukak kat luar

Queen said...

dah lama tak makan mc D

☆ lieya latif ☆ said...

tu le kan kak ty, buntu dah nak masak ape nie.....sesekali buke fast food pun layan jugak kakn kak....fir sebelum buke, masam jek.....dpt togok air terus tersenyum comey sambil minum hah heheheeheh

mizz sue said...

BESTNYE,,,NYUM NYUM...XDPT LG NK PI BBUKA KAT MCD

:: p R i n c E s S _ N :: said...

mkn best jekk mkn mcd..teringin fries die..

rasp said...

bila dah byk minum tu
mesti dah tak lalu makan...
perut kembung air hehehehe

Aleeya said...

da dkt nak raya..mud raya da kak..sy pun tatau nak msk ape daaa

Zura said...

sekali je dpt berbuka kat luar...erm..

Hezesuze said...

ermm entah mengapa bulan pose nie kureng sikit nk makan fast food...hehehehe

adenium said...

haziq yang tak poser tuh pun suh abah nya beli kan McD untuk buka hari tuh...cayalah fir... bleh dpt banyak duit raya nih

Yan said...

baru pasan tahun ni tak berbuka d fastfood lg..
nak fastfood apenye berbuka kat luar pun tak

ALoNa Cintamaniszlite said...

Aii fir..tak makan ke? MC D tu..
MC D masa bulan pose tak sedap ke Fir? hehe..

Mmg ler kty..Ramadhan kali ni...airrrr je yg cepat abes..nak2 yg sejuk.

dilaOHdila said...

tengok fir makan MCD acik dilla pun rasa macam nak makan jugak lah.......

AzketOm said...

Seronoknya makan mcd. saya dah tak menyempat2 dah nak buka kat luar...kena tolong meniagalah katakan...

Liza said...

liza tringin sgt nak makan kfc, so esok husband ckp kita buka kat sana jer lah...tak sabar