Aug 17, 2010

Beli Sikiit Tak Abis ..

Semalam balik kerja..
aku biasa lalu kawasan kampung.
takde rasa nak berhenti pun .tapi semalam .macam nak berhenti 
dan bila lalu je..ade lak kosong parking..apalagi terus lah ..berhenti kan kereta.
terus ke gerai kat tepi jalan nie..
Nie bukan param tau ..
setiap hari kalo bukan bulan posa ..pun .memang makcik nie ada jual.

Dari dulu warung nie dah ade..
sejak aku duduk kat kampung ni lagi ..warung ni dah wujud.
memang berbaloi.tak jem.takyah nak parking jauh2..nak jalan jauh2.
dan paling penting..kuih sedap dan murah .
aku memula rasa terperanjat jugak .sebab .kuihmuihnya baru rm1=3
Aku beli kuih banyak ni pun tak abis.
jadiknya arini takde dah beli kuih ..

semalam aku masak mee goreng je..
petang semalam masa nak berbuka..
ujan turun dengan lebat selebatnya ..

28 comments:

Wawa~* said...

kadang tu yg rimas gi param... jem... slmat berbuka puasa utk hari ni ;)

mrs.ecam said...

mls g param dh...bli kuih yg indah rupe dr rs...bek bli kt gerai makcik tepi jln yg mmg dh sah2 jual kuih walo bkn bln pose n sdap....heeee

Softtouch [Hanim] said...

mmg kan kak ty kalu masa pose ni beli kuih ke lauk ke wpun sikit tapi tetap xabis...

CuTeMiUt78 said...

sama je la kty.. klu kat umah kita beli kuih sikit pun tak habis.. klu kat sini kuih muih RM 1= 4

sI tEDI said...

x sempat nak g pasar ramadhan lg kak. =))

masak sendiri. sedap tak sedap makan. hehehehhehe.
kuih muih puh ada jiran jual.

ALoNa Cintamaniszlite said...

erm..sana RM1=3 pun kty dh kata murah ye..
kitorang ingatkan kat tepen ni RM1=3 tu mahal dh ler, hehe..
Sbb masih ada yg jual RM1=4..saiznya sama besar aje..

Sy suka beli karipap yg peniaga tu goreng kat situ. Kalo karipap yg dijual oleh peniaga yg dibuat oleh org lain tu..dh sejuk, hehe..Kulit pun dh kurang rangup, ngee..

adenium said...

singgah tepi2 cenggini lagik senang kan kakty... kalau nak gi param... hampehhh nak carik parking... ai don like.. ai don like...

POSH76 said...

lebih baik beli sikit tak membazirkan...semalam mmg lebat giler

Dee said...

esok kalo x tau nk masak apa..aku goreng mee jelah kty..hehehe..thx bagi idea..

Hezesuze said...

ermm bila tiba bulan pose jek haruss beli juadah kt bazar ramadhan..

selalu beli roti john + kuih muih jek..lauk still masak huhu

ikiqzana said...

biasa la sis.. klu makcik yg buat tu tentu2 org lama dn sedap. rm1 - 3 tu kira murah la sis.

selamat berbuka sis.

FazidElias said...

kat mane kampung nie kty? mee goreng kty lagi sodap...meleleh den

Liza said...

tak pernah pegi param lagik sejak ramadhan nie, macam malas je

SyimaSyaz said...

kak...semalam saya balik awal, pastu kol 6 tepat2 saya sampai rumah syazwan (nak amik kereta parking sana)...dan2 hujan turun selebat2nye...kalau lambat 2 min,sure kuyup...sib baik!

mummysyafie said...

sib baik kat opis ada akak yang jual lauk kak ty, so tak perlu nak gi param hari2..susah lar nak gi param kat putrajaya ni..

J.L said...

kuih muih tu seketul dua ajakan leh makan..sbb selebihnya..harus nasik dulu....

Eazy Izzuddin said...

sangat lebat smlm hujan...
smpi hostel banjir..huhu
xD

honey amour said...

banyak nye kuih atty..ko mentekedarah ke hape ni..heheh..gurau yer,..:)

cheqna said...

kat ganu masih ada kuih RM1=4
cheqna suka mee goreng basah..nampak sedap je tu kak...

Ruziawati Bukhari said...

em kak.. kat temerloh smlm pun ujan lama.. dr pukul 7.30 malam spi kul 10.30 malam lebih kurang.. musim tak menentu sekarang.. DIA murka pada umat manusia.. takutnya!!

mrs shaifull said...

kty, kat kawasan kitaorang pun ujan gak, nak tambah azab lg, kl plak jam, sudahnya kul 7.10 baru bukak pintu umah huhuhuuuu

nza said...

murah tuuuuu......skrg dh mula hujan...best gak puasa dlm cuaca camni....

Diarihatiku1976 said...

SAYA ADA GAK GI PARAM.. TAPI MALAS NAK BELI SBB TAKUT RASANYA TAK SEDAP...

Diarihatiku1976 said...

SAYA ADA GAK GI PARAM.. TAPI MALAS NAK BELI SBB TAKUT RASANYA TAK SEDAP...

Diarihatiku1976 said...

SAYA ADA GAK GI PARAM.. TAPI MALAS NAK BELI SBB TAKUT RASANYA TAK SEDAP...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

area mane tu k.ty..??

sweetie2010.blogspot said...

Param tu kat mana pulak.

Samalah atie ngan akak,beli kueh sikit2 jer. takut tak habis...membazir jer

Yan said...

RM1 dpt 3 ketul murah ke kakty??? abeh brapa harga standard kat sna?