Jun 9, 2010

Soalan Yang Bikin Aku Panas..............!!

Sambungan dari entry yang kat bawah..
soalan dari perempuan tu adalah ..

kenapa muka aku banyak jerawat..
baru jumpa aku tak sampai 60 saat .itu lah soalan yang pertama dia tanya ..leh ?
aku tau kulit aku putih ..gebu ..sebab tu kalao ade cacat cela sikit.mmg ketara nampaknya .

memang nampak simple je soalan kan ..???
tapi bikin aku panas..sebabnya aku stress muka naik jerawat..
lepas tu ade lak orang yang tak closed..lagi aku benci tanya soalan ..sensitif
kalau dia adikberadik..sedara mara ..kawan baik aku ..aku tak kesah ..nie ko sapa.&^*&^%&&$
..nak cakap pun malas..

selain tu ade soalan lain tapi aku sendiri tak ingat dah ..
sebab nya masa dia tanya tu ..aku rasa nak kasi penyempok je dengan kasut yang aku pakai ..

dah lah buat salah ngn aku ..dia pun tau aku benci kan dia..
saje je lah ..tak sampai seminit jumpa aku ..nak tanya soalan tu lak..
patutnya dia bersyukur..muka kty banyak jerawat..dah tak cun .laki aku mesti tak tergoda punyer..
sepatutnya lah kan ...tu lah orang kalo tak reti bersyukur..nie...

aku pun masa umor baya dia ..cantik jelita..lagi cantik dari dia..(adoi masuk bakul..sapa lagi nak puji diri sendiri ar )
lor nie ..sesekali tak cantik ..okeh ar..redha je ..lagipun kalo aku cantik mcm dulu2..ko jugak idup tak tenteram karang..
aku benornya tade lah marah .cuma bengang.nampak sangat dia nak sakitkan hati aku ..
berapa banyak dosa kau nak buat.dosa dulu pun ko tak minta ampun ..

kerana aku dah bengang ..takut rosakkan majlis orang..
jadik aku pun balik awal .yg kesian akak lah ..
tapi pengajaran yang kita dapat..kerana mulut badan binasa..tu betui
sebelum nak cakap apa2..lagi dengan orang yg kita tak closed.kena lah hati2..jangan main sedap mulut je nak cakap..
lagi satu cakaplah benda yang berfaedah ..

tapi masa sampai..sedihlah bila mak ..maklang semua peluk2 cium2..
tingat nostalgia dulu2..diaorg semua baik ngn aku ..insan sorang tu je spoiler..
nak kata semua jiran kenal aku ..dan tegur aku ..tanya camne sekrang sehat ke..aku sedih..sangat time tu ..
tapi aku redha..ngn apa terjadi ..tapi cukuplah ..tolong jaga hati aku .aku punya perasaan..aku dah kasi apa kau nak ..jangan kaco aku ..

p/s : setakat ari ni alhamdulillah parut jerawat..dan jerawat aku semakin elok ..syukur..hehehe.pasal soalan camtu pun bengang.ye lah ..hati den .bukan hati kau .kau ada!!

27 comments:

Amri Bahruji matPuisi said...

lorh. pasal jerawat.. hmm.. memang geram pn.. ala.. tanye die balik, kau ade ke jerawat?.. kalu xde, jgn nak sebok.. hahaha

Yan said...

diorang ni kadang cakap mmg tak pk perasaan org.. takpun mmg niat nak sakitkn ati orang..

tp kadang diorang bangga sbb jd insan yg bercakap 'direct' kononnya.. x ckp belakang.. tp ape2pun timbang rasela dan pk bukan semua orang mcm kite..

Mak Su said...

saya paham perasaan atty... bila kita sentiasa hati2 nak cakap ngan orang, tapi orang plaks mcm wat derkkk jer, main belasah jer lidahnya nak berkata2, pasti hati kita akan terguris

El-Zaffril said...

Akak... sabar kak... saya pun tak pernah tanye soalan camtu kat akak kan... huh... kenapa la depa busy body

LotsOfLove-Pearls said...

baik tanya soalan yg patut2 je..
tanya ar mana beli kasut lawa tu..?

sedap sikit telinga nak dengar..

cool kak.
hehhee..

PurPlè said...

doakan muka dia naik byk jerawat plak, baru dia tau camna tensionnya... hehee gile kejam. isk tak baik nk doakn org camtu.
btw, hanya org yg penah merasai je faham. bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lg bahu memikul. hodoh mata memandang, sedih lg empunya badan tau.

azila said...

heheh..xdinafikan..ni mmg soalan sensitif bg perempuan..nak2 kalo lalu kat dpn org jual jerawat, leh lak dlm ramai2 org lalu lalang dia p tawarkan kat kt ubat jerawat..tros tertutup nafsu nak beli..

lalala punyer said...

ahaha..
tol 2,law ak un cmer gk..glew tol..
x cker owg yg x rpat nk tgur2..
hu3..pew un bwu jew follow kamoo..:)

Sweetmiazara said...

salam atty. tahniah dah ada domain sdirik, best tu.

ita cutevirus said...

kak ty,
sabar ek.. kekadang diorang ni tak pikir perasaan orang... cakap maen lepas je.. tp, betol gak ape yg akak cakap... kalo close ngan kite takpe.. hissshh...

Dee said...

wrong timinglah tu kty..hehehe..

FazidElias said...

issshhh...sape bikin ati kakty panas nih... cool kakty ..cool

rosesrosz said...

sis cakap la,

"jerawat ni jerawat cr makan okeh! ko ado? takdo kan? so jgn jeles"

atie said...

Memang sensitip ty, aku pun ada jerawat gek...... Kalau parut tu siap ada yang tya kena demam cengkering ke????CUAK TUL....yg peliknya dulu masa muda takde lak jerawat...huhu

atty's said...

@El-Zaffril
sebab sabar lah tak pelangkong ..dia .el

atty's said...

@Yan
tu ar yan ade org cakap tak pk perasaan org..

atty's said...

@Amri Bahruji matPuisi
tu lah nasib kty tak tanya balik kan

atty's said...

@Mak Su
tu lah maksu ..ikut sedap je.byk soalan len leh tanya ..

atty's said...

@LotsOfLove-Pearls
tgh cool ni el..

atty's said...

@PurPlè
tu lah ..rasa nak sumpah je balik..tp pk tak elok lak .

atty's said...

@azila
soalan palin sensitif

atty's said...

@lalala punyer
itulah kan ..org tak rapat takleh nak tegur benda cenggitu..

atty's said...

@Sweetmiazara
tq ..

atty's said...

@ita cutevirus
memang sabar...kalo tak sabar..kasi pelempang dah ..

atty's said...

@Dee
dia mmg saje sakit kan hati aku dee..

atty's said...

@rosesrosz
entahnya kan ..ko ada..!

atty's said...

@atie
tu lah tie.dulu muka licin je..dah tua naik mencanak2.