Jun 21, 2010

Nilai 3 ..sopink sakan ..sampai mak hilang

Cuti sabtu ahad yang lepas 
aku berumahtangga kat nilai 3 
dua hari berturut-turut asyik ke nilai 3..
apa lagi kalau tak teman mak beli barang-barang untuk hantaran ..

masa hari sabtu tu 
kami pegi kedai TQ..
masa nak gerak dari kedai tu nak ke kedai lain 
tertiba kereta adik baterry kong 
nasib kedai kete dekat nak tukar baterry ..

tapi yang kelakar..lepas selesai tukar baterry ..
kami kol emak ..tengok emak ilang sudah ..
memang kelakar ar time nie .
mak lak tak pandai kasi direction ..bila tanya mak kata tak jauh ..dkt situ je.kami melilau lah cari .mak 
udah nya ade taukeh kedai yang cakap ngn kami ..arah kedai dia .baru lah kami jumpa mak .
macam-macam..tapi ..mak bukan lah ilang ye .
mak kata andai kami tak jumpa mak ..dia leh je balik naik teksi.

bayangkan mak g kedai bawah nie ..kami kat hujung sana..
tu yang mak kata tak jauh


firdaus.

10 comments:

Aleeya said...

hehehe soping smpai mak ley ilang tu..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

perghh...btl2 opim mak k.ty tu...jao pon x rs jaoh..siap sggup nek teksi...

~~ciklinn~~ said...

hahahhahahhahaha... mak kka yatt dah ralit sgtt dahh duk belek kedai..

Dee said...

jauhnya kty mak ko jalan..sib baik jumpa..kalo x kesian mak balik naik teksi..hehehe..

☆ lieya latif ☆ said...

kuat lagi mak akak berjlaan kan...lieya ni, kalo dah cuace panas2, kedai sebelah menyebelah pun rase jauh......heheeheh

Hezesuze said...

aiyarrkkk sib baik xilang kty....huhu

Queen said...

seronok kalau jenjalan tu kak ti...tu yangtak sedar dahjauh jalan..ahahhaa

PurPlè said...

hahahaaa... carik mak lg lama drp tukar bateri kete. apek kedai bunga pun naik risau.

Mak Su said...

kih kih kih, tapi tak per, mak mak ni tak risau, dorang boleh bawak diri, kita sebagai anak2 ler yang risau,.. kan ;)

Me, Mrs Taj said...

mak hilang takpe lagi, jgn anak hilang udah ler..