Jun 21, 2010

Hampir ku tak ingat wajah abahku........

Hari ini hari bapa
di saat semua orang menyambut hari bapa..
aku tidak menyambutnya kerana 
aku sudah tidak punyai bapa yang ku panggil abah

Minggu lepas aku pergi umah adik .aku 
sambil lepak-lepak ..aku belek album lama2..
sedang asyik menyelak helai demi helai album
tertiba mata aku terpaku pada satu wajah ..

wajah abah..ye telah hampir 5 tahun abah pulang ke rahmatullah
dan sepanjang tu ..wajah abah mungkin sedikit pudar ..dari ingatan..
bila aku tatap wajah abah di album tu .
baru aku perasan ..lain benar muka abah saat tu .

percaya tak?
esok tu masa aku drive ..nak ke kajang ..
lepas aku sentap dengan seseorang ..
tertiba aku bercakap pasal arwah abah dengan kakak anak perempuan ku 
tertiba akak cakap ..
mama ..akak hampir lupa wajah atuk ..
haritu kita tgk album..nampak atuk ..akak rasa nak menangis .

maka kami berdua tertiba rasa syahdu ..
tanpa kami sedari ..kami nangis..
nangis mungkin rindu kat arwah..
terus kami singgah ke pusara abah aku .
dan hari itu aku sangat emosi 

satu yang aku ingat pasal arwah ..
dia sangat suka memasak utk aku dan adik aku .
masakan abah sangat sedap
walaupun hanya main campak-campak ..
dan abah aku sangat suka kepada budak2..

al fatihah untuk abah di sana
semoga ditempakan dikalangan orang-orang yang berimah ..amin


along dipusara arwah abah

15 comments:

PurPlè said...

alfatihah..
semoga roh abah dicucuri rahmat, amin.
isk, teringat nasi goreng abah... sempoi je, tp rasa meletup.

SyimaSyaz said...

alfatihah....

saya masih ada ayah..walaupun masih ada,tapi igtkan balik susahnya seorang ayah yang 'tak sempurna' membesarkan kami... terus menitis air mata....

selamat hari HERO untuk arwah bapa kak atty dan suami kak atty...=)

Gina said...

Salam Kak Ty
Semoga roh Abah Kak Ty dicucuri rahmat...Gina pun rindu sangat kat ayah Gina bila dah jauh-jauh nie

Liza said...

Al-Fatihah....

*ayu the sun* said...

al-fatihah..
T.T

Cik Wanie said...

al-fatihah buat ayah kak ty,
mudah2an dia tenang di sana....
amin...

Yan said...

Alfatihah buat arwah abah kakty...
jgn lupe hadiahkan dia selalu ngan doa

Atie Yusup said...

AlFatihah... dalam kenangan

☆ lieya latif ☆ said...

lieya terharu bace kak....

alfatihah tuk kesayangan akak...

~~ciklinn~~ said...

alfatihah utk arwah abah kak yatt

POSH76 said...

alfatihah untuk arwah...untuk yg masih ada marilah kita bahagiakan mereka...amin

Norizwan said...

al-fatihah....semoga tabah dalam kehidupan ini...

[-suziey-] said...

al-fatihah utk arwah..

[-suziey-] said...

al-fatihah utk arwah..

rasp said...

Al-Fatihah utk arwah abah sis...
sedih plak baca ur n3 nie...