Jun 7, 2010

Accident

Hari Jumaat malam ..masa aku nak pergi  umah adik aku ,
aku accident..nasib aku sempat mengelak ..kalau tak ..aku tak tau apa jadi.
 aku lalu jalan Sg merab ..nak ke Desa Pinggiran 
aku lane kiri ..tertiba datang kereta dari lane ..kanan ..
dah ler pasang lampu tinggi ..

Oleh kerana lampu yang sangat silau 
aku slow kan kereta sebab ..memang aku tak nampak jalan langsung..
dan mengelak sikit..nasib aku tak menggelabah ..dan masa tu takde kereta dibelakang aku
andai aku menggelabah .mesti aku dah bawak kete ..ke tepi ..masuk dalam longkang..
kereta yang nak memotong tu dari lorong sebelah ..lorong ade 2 je..kiranya kereta tu dah masuk lorong aku 
betul-betul berada depan aku ..pun terus menyelit..dan nasib tak langgar aku ..

tapi sidemirror aku patah ..
kereta yang langgar tu terus cabut..
tak berhenti pun tengok keadaan aku dan anak2..
aku keluar dan tengok apa-apa ..yang jadi pada kereta..
syukur body tak dented..memang hanya sidemirror je hilang dan patah ..
tak berani lelama..sebab tempat situ gelap..

Semua program hari sabtu .
ingat nak pergi palong hari sabtu tengok adik  Zamray  bersanding belah perempuan ..cancel
sebab side mirrror elek..risau nak jalan jauh .
tapi alhamdulillah ..sidemirror dah tukar baru ..
lagipun mak pun ajak pergi beberapa rumah kawan dia yang kenduri jugak 


akak berambut pendek.

18 comments:

Cik Wanie said...

uish bahaya sungguh tue kak,
hurm,
akk ngn saper jer masa tue?
hope x der apa2 lah yg berlaku ok...

take care:)

♥cybermummy♥ said...

syukur kty sekeluarga tak de apa2.
Pemandu2 sekarang ramai yg tak berhemah langsung ..

sI tEDI said...

kdg2 kita mmg berhati2. tapi atas kesilapan org lain, kita jd mangsa.

syukur selamat

rasp said...

syukur u anak beranak ok...
hampeh tul pemandu tu...
neway, lawa akak berambut baru tu...

Dee said...

sib baik ko ngan anak2 xde apa2 kty..syukur alhamdulillah..

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

nasib anak beranak selamat.. alhamdulillah....

faizal said...

salam..sudielah ye terima award nie..http://cerita5zal.blogspot.com/2010/06/my-3rd-awardtq.html

nUR_rOsALiNdA said...

Kty, akak tak de apa² kan?? Take care ye~

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam kak ty..alhamdulillah kak ty tak apa2...

juelee said...

jahatnye org tu kak.. tak berenti langsung.. geram2.. dah la salah die.. klu dapat no plat ni sedap...

*ayu the sun* said...

ya allah bahaya la kak ty..
nasib baik x de apa2 yang teruk..
take care kak...

☆ lieya latif ☆ said...

tekejut lieya kak...mujur takde ape2 yg teruk...akak bawak bersabar kak yeak....

FazidElias said...

syukur kakty n anak2 selamat...jln situ mmg gelap waktu malam, lepas tu bny corner..org pulak suka bawak laju...sebab jalan tu selalu lengang kan... apa2 pun..malang tak berbau... alhamdullillah semua ok

miss mumun said...

syukr kak kty xde ape2..
xper sidemirror jer ilang asalkan akak sekeluarga selamat dan xdiapa-apakan..

Farid said...

selamber je dia larikan???

siot je..

dah wat salah xnak ngaku..

mesti xder wit nak beli number tok piala dunia nnti... :P

Aleeya said...

nasib tak seriyes ye kak, ati2 nxt time yer kty

mummysyafie said...

sib baik tak jadi apa² kak ty. orang tu x ganti apa² ke?

El-Zaffril said...

Kak... hati-hati erk... :)