May 26, 2010

Rendang Ayam + Pulut Kuning

Ayam Rendang + Pulut Kuning nie ..
salah satu menu masa kitaorg buat doa selamat dan tahlil .
malam sebelom kitaorang berangkat ke kedah 
terliur aku nengok pulut tu 
aku rasa dah lama giler tak usik pulut..aritu nak rasa..mak tak kasi ..
yer lah kalau aku makan pulut kepala aku penin..esoknya nak drive..jadik aku rasa .rendang ayam je ..


masa doa selamat ..pengantin sendiri yang baca doa..
nampak tak firdaus dalam gambar..
kan main lagi .jadik orang kuat..
duduk lak sebelah paklong yoy dia...
memang suka dan serasi betul dia dengan paklong yoy tu 
sepanjang kami ke kedah .dia satu kereta dengan paklong yoy nya ..


sebab aku dah selalu bawak dia berjumpa sanak sedara dan pergi kenduri 
firdaus pandai melayan diri sendiri ..
amik nasi sendiri ..cari tempat duduk sendiri 
bila perut dia kenyang..dia mula lah aktiviti melasak ..
mama firdaus lah ..senang ati ..leh bergossip-gossip..heheheh..

15 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

br request kt mkcik nk pulut kuning ms bzanji nti...

☆ lieya latif ☆ said...

fuh kak oi...saje laa tu nak kasi aku meroyan pagi2 ni hidang gambar pulut kuning tuh.....tgk rendang ayam tu yg lagi buat meroyan....sedap nampak!!~~

firdaus hensem ar....

♥cybermummy♥ said...

adehh , pepagi dah di tayang dengan pulut kuning+ rendang ayam membuat perut ku berirama .. huhuhuh

♥Hernee Nazir♥ said...

bace smbil terliur..aduh faveret ni..pulut kuning + rendg ayam..lapoooooooo..

ratna said...

tertelan air liur tgk rendang ayam tu.. dah ler belum breakfast lagi ni..

Aby Umy said...

salam kenal dari http://aby-umy.blogspot.com/

kalau ade mase singgah lah ke blog saye.. :)

POSH76 said...

nak sikit rendang + pulut tu dah lama tak pekena....hehe

zue @ annaleeya said...

pagi2 dah tjuk makanan beshhh.... kak ty kejammmmmm tau!!! dah la lame tak mkn pulut kuning dgn rendang tuh... huhuhuhu!!!!!

Sham Ummi Echa said...

alalala.. leleh air liur tgk pulut ngan rendang ayam .. peberet sy tu kty.. ishh dapnyer

PurPlè said...

ari tu x mkn pulut kuning + rendang ayam... teringin plak.

sI tEDI said...

lama tak makan pulut kuning

Nazz@Purple said...

terniat jgk..nak wat pulut kuning ngan redang..bw kat opis..bila tah nak wat..terliur tgk rendang ayam

El-Zaffril said...

Akak... nak rendang ayam dengan pulut kuning tu... tp tanak makan banyak2... nanti angin...

sweetie2010.blogspot said...

Salam Atty,

Sedapnya pulut kuning tu, emang kegemaran sweetie.

CuTeMiUt78 said...

wow weeeiii.. bestnya.. pulut kuning ngan ayam rendang tu kty..
eemmm bagus2 fir pandai bawa diri...