May 18, 2010

Kau memburukkan orang buat aku terpikir siapakah dia?

sorry sejak akhir-akhir nie..asik citer pasal sahabat
aku kalau leh ..nak kita semua bersahabat
takyah gaduh-gaduh

tapi baru-baru ni aku dapat perkhabaran
yang seorang sahabat aku ..si A..diburukan oleh si B..dibuatceritakan oleh si C.(jahat si C nie) nak melagakan si A dan B.
aku adalah sangat rapat dengan si B..dan sangat juga mengenali si A..keduanya sama lama aku kenali mereka.dan tau hati budi..walupun kami teman alam cyber.dah jumpa..teman gtu2..jangan mesra2..nanti badan merana..

sejak itu aku terpikir..kenapa lak ngn si B..kenapa si B..cakap si A gtu .
setau aku ..itu bukan Si B..sebabnya aku tau sangat ..tapi disini ..seperti biasa aku insan biasa..kan
meragui jugak ..tapi still berkata-kata tak mungkin

Jadik arinie ..aku terus terang ngn B..tanya. .betui ke ..
tapi B..kata nak buat apakan ..pendekkan cerita masalah settle..
A dan B..dah tanya terus terang..dah cerita dari hati ke hati .abis lah ko C..

moral of story kat sini ..janganlah kita pandai-pandai nak cerita benda yang tade kt orang.lain
dan kalau boleh tanya empunya diri sendiri ..alhamdullilah segala permasalahan settle.
harap orang yang menyampai-yampaikan nie insaflah ..jangan lah dengki akan persahabatan seseorang.
orang tak ganggu hidup kita..kita jangan ganggu hidup orang lain apa yang kita dapat
udahnya kebenaran dah terjawab..mana nak sorok muka

benda-benda cenggini lah buat aku trauma nak berkawan atau rapat ngn orang.huhuuh..
Jangan salah kan aku andai tertiba aku sepi dan sombong ..bukan kehendak hati ini ..huhuhuh
sedih ..pagi nie ..drama air mata sekejap nasib aku takde masa diaorg bincang.
alhamdullilah adik-adik aku tu elok dah kembali ..

29 comments:

rosesrosz said...

da biase terkena la kak, smpi sy jdi malas ngn bnda2 ni.Mulut org kan? tah pe la dengki sgt..

Dee said...

rambut sama hitam..hati lain2..yg paling bagus..bersemuka..jgn assume sendiri2..

momguess said...

ni 'bi' yg adamaya kaa???
hahahhaha
aku pon cuak bile baek sgt ngn org2 mcm nie
baek kite baek ngn fmly jer noks
risau tgk remaja skg nie
huhhhh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

yang jadi batu api nie sebenarnyer jahat kak...
orang lain takde apa2 dia yg lebih...
dah pecah tembelang...baru dia rasa

honeylanz said...

ni nama nye si talam byk muka..huhuhuhu..x best ada kwn mcm tu :(

sweetfiza said...

mmg kat mna2 pun ada org mcm ni ...kekeadang bla fkir balik x nak terlalu rpat ngan seseorang ...just rapat ok ler ...tp jgn terlalu rpat ...sbb kekadang tu kita yg akan terkena blik ....so, berhati2 la bla berkawan tu ....sentiasa berisiko utk di tikam dari blkg ...

catz said...

people who gossiped with us, normally will gossip about us jugak dgn org lain.
:).
kwn biasa2 dah.

watie said...

kesian si A n si B semoga persahabatan mereka berkekalan..

Mama Hanim said...

Mcm2 perangai org kty.. mulut tempayan boleh tutup tp mulut org????

Ms.Lilies said...

mcm2 org zmn skrg ni..
ngeri pun ado

[-suziey-] said...

hmm kalu kwn cenggini jauhkan jek..selmat:p

Nazz@Purple said...

kt tak mampu nak memuaskan hati semua org..semua org ade mulut..terpulang la nak ckp pe kan..

POSH76 said...

seksanyer nak komen.....banyak kali masuk asik hang ajer....ini mcm tak baek punyer...elok2 baik leh gado..better confront

Nur -al- Ain said...

air dicincang takkan putus. benci back stabber ni.. talam dua muka lagi harusss dibenci

atty's said...

@rosesrosz susahkan kalo org suka dengki2 nie

atty's said...

@Dee
itulah dee..hati manusia ..kita takleh duga

atty's said...

@momguess
betui kata ko na..baik berbaik ngn family je..

atty's said...

@zAnNa@mAMaBaTriCE
itulah zana akhirnya pecah tembelang

atty's said...

@honeylanz

itulah ..baik takyah kawan je org gini

atty's said...

@sweetfiza
itulah fiza..buat kty taknak kawan2 sgt nie..gtu2 je leh ar

atty's said...

@catz

betui tu catz..

atty's said...

@watie
alhamdulillah tade apa2..

atty's said...

@Mama Hanim
itulah mulut org ni .sendiri kena jaga mulut sendiri

atty's said...

@Ms.Lilies
kty mmg ngeri mimi..takut nak berkawan rapat2 ni

atty's said...

@[-suziey-]
itulah ziey ..baik takyah dibuek kawan ..

atty's said...

@Nazz@Purple
itulah kan nazz

atty's said...

@POSH76
itulah posh .mcam2 hel..

atty's said...

@Nur -al- Ain
sama ar..taknak kawan org cenggitu

FIESYAH said...

ape sebenarnye mslh si 'C' tu ye kak!!

mulut org x dpt nak tutup...mcm2 hal..