May 27, 2010

Jangan Pandai - Pandai Jodohkan Anak Saya

Anak aku si akak ade cerita pasal seseorang 
yang pandai - pandai nak matchkan akak ngn satu mamat
aku ade lah pernah sembang ngn jejaka perasan tu 
dekat facebook .sebab orang yang nak kenal kan tu kepoh suh akak on facebook 
sampai kol -kol aku . sebab kol akak tak dpt  time tu akak tido 
aku ingatkan orang tu niat baik ..ye lah ..kira pangkat makcik kan pada akak..nak beramah mesra ngn anakbuah 

jadi akak tade..aku lah ganti 
tapi si makcik akak nie ..rupanya passing kat seorang jejaka
yang awal-awal panggil aku untie..
tapi aku cakap lah ngn budak tu .kakak yang kasi kat ko ..aku nya id facebook tu ..lagi tua dari aku 4 tahun ..okeh ..jadik kenapa panggil aku untie..sini je ko dah kena reject..dengan aku ..wahahahahaha

rupanya ada udang sebalik kuew tiaw..mee kari .
dia ada hati lah rupanya nak ngorat akak 
dan si makcik akak nie lak kasi lak no hp akak pada mamat nie .
apa punya makcik lah   ...anak buah ko tu kan sekolah lagi ..
jangan lah dimatching2 kan budak tu .
lelaki tu siap sms ..ke kol akak .
akak tak layan, mamat  mengadu ngn makcik akak
konon akak sombong lah apa lah ..
yang makcik akak nie lak ..
dok nak kenen-kenek kan ..
siap cakap .masa diaorg kenduri .nanti lelaki tu leh jumpa akak
sebab akak nanti ada datangkan
..please ar..loya tekak den ..
tak malu ke nak couple budak bawah umur..

aku memang tak suka benda-benda cenggini 
jadik andai ada orang yang berkaitan ngn makcik akak tu 
tolong lah nasihat makcik akak .anak buah tu masih belajar..jangan pandai-pandai 
nak match-match kan .lepas tu tah sapa-sapa lah mamat..tu asal tah dari mana ..kalau asal dari kampung okeh .mesti .tau adap sopan .bila tau budak tu masih bawah umur..takan kacau punya..


jadik akhir kata dari saya ..Jangan Pandai-pandai Jodohkan anak saya dengan sesiapa..
maaf andai entry ni menyakitkan hati belah pihak sana 
saya ada hak atas anak saya 
kalau benda-benda yang tak elok untuk anak saya ..
saya harus bantah ..saya kan mama akak..so what..?

16 comments:

Dee said...

kty..aku setuju ngan ko..apa hal lak nk padan2kan akak..akak tu tanggungjawab dia skrg ialah belajar..smpi berjaya..bukan cintan-cintun ni..lum masanya laie..

Ms.Lilies said...

aihhhh...
kemain...
kalo saya pun k.ty saya sound je...bdk blm abis belajar lg...blm abis sek pun ha...awat yg macam tu pangai?

PurPlè said...

tu lah bila sendiri mengeyam, anak buah plak yg dikenen-kenenkan. sbg makcik patutnya nasihatkn anak buah ni supaya fokus pd pelajaran, ni x dia plak yg ngajar budak tu bercinta. shame on her.

aenareal said...

emm..suke jer mak cik tu nk kenen2kan ank orgr yek..ish3x..

☆ lieya latif ☆ said...

huh, saye pun tak setuju kak.....tak suke nak kenen2 camtu.....ape daaaaa.....

sabar kakty yeak....

atty's said...

@Dee
itulah dee..kalu benda baik tu takpe.ni nak kenal2 ngn lelaki lak ..

atty's said...

@Ms.Lilies
tak tau lah org tu kenapa ..

atty's said...

@PurPlè
ituler pasal.org tu kot yang nak ..

atty's said...

@aenareal
tu lah kan kenen lah kan kat anak sendiri

atty's said...

@☆ lieya latif ☆
kty mmg tak setuju ..langsung .

♥cybermummy♥ said...

eee merepek lah org mcm tu . Bukan dia nak bagi perangsang pada anak buah tu belajar sampai ke menara gading tapi dok suruh budak tu bercinta pulak . Kty org mcm ni harus di jauhi nanti tak pasal2 rosak akhlak anak2 kita .. Apa2 pun jaga bebaik kakak tu ye kty .Yelah dengan dunia sekarang memacam boleh jadi . Tapi ikeen doa kan yg terbaik buat kty sekeluarga :)

Mrs Taj said...

betol tu kak ty...kakak tu muda belia lagi la...zaman skang bukan mcm zaman dulu...belajar yang penting!

Eazy Izzuddin said...

nbkn sekarang masa matching, study2..
hehe..
kat fb pun leh matching2
isk2
;)

El-Zaffril said...

Betul Kak Ty... saya sokong tindakan kak ty tu...

Jangan pandai-pandai carikan jodoh utk aku erk... pandai la aku cari sendiri... hua hua hua

Nana said...

heheh tu la anak dara akk ni comei sgt kan dah ada org admire tp kan ke xabes skolah lagi...ish kasi la akak abes skolah dulu kot ye pon nk ngorat

SyimaSyaz said...

ish,.
truk btl la..suka2 je kan.
sib baik anak k.atty tak layan...
hmm...macam2...