Apr 23, 2010

Taukeh Ayam


Setiap pagi rutin harian aku mesti lah hantar akak dan firdaus ke sekolah .Adik dia selalu pergi sendiri..tak macho lah kalau mama antor kot..apa-apa lah budak2 sekarang nie kan

Pagi tadi lepas hantar akak..lalu tepi pasar
fir nampak satu lori ayam , ayam yg dah dibuang bulu penuh satu lori ,

Terus dia cakap ..
fir : "Mama , dah besar fir nak jadi tauke ayam lah .."
aku: napa pulak nak jadik tauke ayam
fir: leh fir makan kepak ayam hari-hari ..(feveret dia kepak ayam )
aku: betui gak tu .takyah dah mama beli ..leh dapat free..

Aku tengok kagum betui dia tengokk ayam penuh satu lori..agaknya fir terbayang2 kepak ayam gorenglah tu kot..

12 comments:

rasp said...

leh le bagi free kat aunty kepak ayam 2, 3 kg gak ek hehehehe
kids..mcm2 daya imaginasi dorang...

iena said...

bagus kan kecik2 dah nak jadi tauke tau...

sweetfiza said...

nak jadi tauke yer....bagus2...
pasni jumpa apa plak ....tukar lagi kang cita2nya tu ...he he he ...

[-suziey-] said...

hahahaha..lawak la fir..xpe jadi bisnesman yg berjaya tau..jgn jadi pekerja..

mEiZ SHA said...

hehhe
semoga tercapai cita2 tu sayang..:)

pasni akak nak dtg makan kepak ayam laa kat umah fir bleh?
:)

Dee said...

aku ada sorang kwn kty..jual ayam kt chow kit..bukan 'ayam'..ni betul2..mmg comot kty..tp poket tebal..

POSH76 said...

ada gaya FIR leh jadi tauke bila besar nanti...jual ayam pun leh kaya tau hehe

lily lotus said...

hihi..leh wat menantu fir ni

MaizaC'Joe said...

hehe.. ok gak tue.. bleh kasi harga murah ckit kt maiza.. kasi free lg best hehe....

Mama Hanim said...

ciri2 usahawan berjaya tu..hehe..
taukey ayam poket tebal lah fir..

Nana said...

hehehe fir..fir..nanti nk minta ayam free buleh?

CuTeMiUt78 said...

wah... fir kemain lagi.. siap nak jd taukeh ayam gitu...blh join ngan mirul