Apr 13, 2010

izzul helmi..is not my name

adik @ anak lelaki aku ..
bercerita pada aku ..

yang cikgu dia suka sangat panggil dia dengan nama izzul helmi .
jadi tiap kali kalo cikgu sebut nama tuh ..
dia buat derk je lah ..dah bukan nama dia kan ..

Satu hari ..
cikgu panggil lah ..izzul helmi ..
dia buat tak tahu je.
lepas tu cikgu pergi kat dia ..cikgu tanya .
kenapa saya panggil awak ..awak buat tak tau jer..

adik jawab lah ..
itu bukan nama saya cikgu..jadik macamana saya nak nyahut..

lepas tu cikgu pun belek2 lak buku tulis adik .
tengok nama sebenar adik ..

aku yang dengar cerita dari adik pun nak tergolak.
yelah ..dah cikgu panggil bukan nama dia..takan lah dia nak sahut lak kan ..
jadik dia buat derk je lah ..ade kebenaran jugak cakap adik tu ..

20 comments:

honeylanz said...

hehehe..sabar jela cikgu tu ;)

~Eila @ Along~ said...

agaknya muka adik kakty lebih kurang kot dgn nama budak yg die dok panggey2 tu :D

*ayu the sun* said...

cikgu tu pun satuu..agak2 laaaa...
hahaaaaa

Hezesuze said...

cikgu terkene....ahaks!

atieya said...

cikgu tu tak kenal anak murid lagi ke? ekekeke

Aleeya said...

hehehe cekgu tu kena kenal betul2 la anak murid dia kan..

ita cutevirus said...

mane la cekgu tu dapat name izzul helmi tu ek??? aduyai... ni mesti ade kes pelanduk dua serupa kat skola tu kot..

POSH76 said...

betul gak buat per nak sahut aiyoo cikgu anak murid la ni lagi pandai oooo hehe

ct rahani said...

klu sy pun sama gak.. x nk nyahut gak.. penat2 mak ayah kasi nama lain lak yg dipanggil.. hehe..

Mama Hanim said...

hehe.. kesian cikgu tu kan.. suka ati dia je panggil nama salah.. alahai..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

btl jgak tu..bkn name die..wtpe nk sahut..kan..

Ietams said...

memang betul la ape yg si adik buat tu kan..
cikgu tu pun.. tengok la betul2

Dee said...

muahaha...kalo aku sekelas ngan adik kty..aku gelakkan cikgu tu..sengal!!

kak ina kl said...

salam attys ..kekadang cikgu tu tak cam nama sebab satu kelas ramai sangat.

joegrimjow said...

malu sipu2la cg tu ye
hehe

tunbegia said...

sungguh mencabar kerja sorang cikgu kan, kanns

salamm,

Yan said...

eh nape plak cikgu tu bule salah name???

men bedal jek sebut.. tak tau name sebenar..

igtkan cikgu tu gurau2 pgl name tu.. upenye dia mmg taktau name sbnar adik,,

rasp said...

suka suki je cikgu tu nak tukar nama kan hehehehe

ALoNa Cintamaniszlite said...

hmm...cikgu ni mesti dia ikut pemikiran dia yg budak nama izzul helmi tu muka mcm fir..
Tp rupa2nya salah, hmm....sian cikgu tu. Kalo budak2 sekolah menengah tu...gerenti dia kena gelak.

Me, Mrs Taj said...

betol tu..klu nk panggil nama tu panggil la betol2..budak2 pun tau..huhuh