Apr 28, 2010

Demam Urat

Mesti ade yang pernah dengar..dan ada jugak yang belum pernah dengar
aku pernah lah dengar ..tapi belom pernah alami.
dan buat pertama kalinya aku alami..dah beberapa hari

leher dah badan aku sakit2 sampai leher aku nak pusing pun ..tak berapa boleh nie
kawan aku cakap demam urat..maybe ade kebenaran, terjadi demam urat kerana:-

Adakalanya kita terasa kekejangan urat dan otot, kekadang terasa seperti demam, dan adakalanya urat membengkak

Kenapa ia berlaku?

Sakit urat ni ada sebab2 dia:-

*Kalau Demam urat kamu tak biasa bersukan atau sekali-sekala bersukan ~ maybe..sbb aku skrg kan tgh belajar berenang..jumaat lepas ..tanpa buat stretching..aku terus ..buat kuak lentang, rama-rama bagai..(ade ke kuak rama2)

*Kalau kamu suka makan-makanan yang sejuk kamu mudah kekejangan otot~ tak de lak amik benda yg sejuk

*Stress di tempat kerja sebab terlalu sejuk dan kerja yang banyak~ tempat keje tade stress..aku sorg je..takdelak sejuk sgt..keroje pun bukan ade sgt..kalo tak mcmana aku leh fulltime blogging..kecuali kalo kena g luar je lah ..agaknya stress gaji lambat..ekekekke

*Urat kalau anda membengkak perjalanan darah tak jalan ikut saluran yang betul dalam tubuh kita bermacam jenis urat ~ aku tgh alami nie.




badan rasa nak demam..mood pun elek..huhuhuuh..kawan ajak lak makan2..nak buat kejutan bagai..huhuhuh..takde mood.

12 comments:

Wan Anis Sorfina said...

ya pernah, setiap kali nak buat aktiviti nk bersukan, lupa eh malas nak stretching.. sakitttt sgttttt.. tak boleh nk describe! mengertiiii sgt keadaan akak skrg ~ smg cepat lega ya..

atty's said...

anis ~ ade gak org paham ..camne sakitnya ..huhuhu.thanks..

nUR_rOsALiNdA said...

Kita x pernah dgr demam urat..

Nurhayati said...

yati pun tak pernah dgr demam urat.. first time tau dari kakty.. thanks for the info!

Aleeya said...

ala2 tekehel ke kty..hehe tak phm sbb tak pnh kena..tpi salah urat ade le kena kot..ke tu sama ngan demam urat..ntah konpius!

momguess said...

umur2 'muda' mcm kite ni
mmg banyak nau sakit nyer
sobs arr

Redbloodsnow said...

sakit wooo if kene demam urat. zie pnah kene. tuh lah kan, mls nk bersukan or bersenam..hehe

Mama Hanim said...

huhu sakit tau kena cmtu.. lama2 x bersukan tetiba turun main badminton.. alahai sakit xleh citer la..

~Eila @ Along~ said...

kakty,
hubby eila ade kat umah tu..
demam urat..
sebab sukaneka tu la.. hehe
makan masa nak baik...
rest la ye..

atty's said...

@Wan Anis Sorfina

testing

atty's said...

@Wan Anis Sorfina

itulah ..

atty's said...

@nUR_rOsALiNdA

kty pun jrg dgr..tapi tau lah hehehe