Apr 21, 2010

Dah sakit kena tanggung sendiri

Aku tak faham ..sebenarnya ..
mengadu sakit..itu lah ini lah ..
memang macam dah nazak ..tapi ..yang buat aku tak paham
kenapa tak nak makan ubat ..

kalau dah sakit makan lah ubat ..
kalau pergi jumpa doctor pun ...ubat itu jugak yang doctor kasi
aku tau lah ..sebab aku pernah kan kerja dengan doctor..sikit2 kalau sakit itu ini
aku leh je ..tau apa ubat nya ..

Dah sediakan atas meja..siap air..
makan je lah ubat tu .nie tak ..sanggup derita sakit.
jadiknya apa yang aku mampu buat ..
kalau sakit itu leh alih-alih ..pindah-pindah kan kat aku ..aku sanggup jer terima..
tapi masalahnya tak boleh ..

Jadiknya ..kalau dah sakit..tanggung jer lah sendiri sakit tuuu..tak dapek den nak nolong..

20 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

k.ty sakit ape ni k.ty..??

atty's said...

N ~ bukan kty ..hehehhe..ade org tuh..ekekeke

[-suziey-] said...

aah btl kty..setuju sgt..kadang geram ngn org yg dgil nk mkn ubat ni..hehe..

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

kak aty...sape yang sakit tak mau makan ubat ni???tol tu sakit tanggung sendiri

ita cutevirus said...

huhuuhu... agaknyer nak suh akak picitkan tak?? urut² sket... nak manja²... org sakit memang suke dimanja²kan.. :p

POSH76 said...

jgn tunggu sampai kritikal nanti tak sempat nak buat apa2

*Miss Geli^ said...

kakty,
bapak budak yang degil takmo makan ubat, jgn dibiarkan..kita bebel bebel bebel sampai dia makan ubat..

makan ubat pun takut..cet!

atty's said...

nora ~ puas dah den bebel ..gitu je..nie dah g klinik..ubat eh jumpa doc ..je..dia dpt jumpa doc ..elok lah ..

posh ~ tu lah pasainya

ita ~ dah sapukan ubat bagai ..urut bagai ..sampai den tak cukup tido hah ..ekeke

Aleeya said...

sape plak yg sakit ni kty, jgn la pindah2 skt, klo kita skt lg la lgsg takleh jaga org yg skt kan..pujuk2 la ehh smpai die nk mkn ubat hehe

atty's said...

anje ~ tu ar ..taknak makan ubat..takleh nak tolon

suziey ~ nak marah takleh org tua..ekekeke..

atty's said...

aleeya ~ puas dah pujuk..kang dpt jumpa doc elok lah tu ..kang

mrs shaifull said...

kak, makan ubat byk2 dah nak muntah rasa, tambah2 painkiller, mcm saya ni :(

mrs.ecam said...

ouh nsb bek my hubby n ank2 snang mkn obat...kdng x skt pong sebok nk mkn obat....hekhek

☆ lieya latif ☆ said...

nak manje2 tu kak heheheeh..... sabar la kak yeak...

rasp said...

stuju 200% sis...
kkdg hilang rasa kesian, timbul rasa panaaasss je dengar bebelan pasal sakit tu kan....

atty's said...

rasp tu pasal lah ..org dah pujuk makan ubat apa semua .taknak gak ..abis camno ..lelama ..hangin je.nak mujuk ..

momguess said...

den setuju ngn ko
kalo sakit cukup liat nk mkn ubat
tang pindah sakit lagi den setuju
sbb den yg xsuka mkn ubat tu
hahaahha

atty's said...

na ~ cis..ko penakut gak makan ubat ..

asna cute said...

punye la baik akak atty tolog siapkn ubat n air pun dia xnk minum..ish3 baik bg asna jer atty msti asna hargai ape yg kak atty buatkan ;)

Dee said...

kenalah mkn ubat kalo nk baik..kalo xnak..mcm kty ckplah..tanggunglah sendiri..hehehe..