Apr 22, 2010

Cakap cina kat ofis

Bahasa yang selalu diguna pakai kat opis aku adalah bahasa cina.
tapi dalam dialek apa aku tak tau ..lah .kan ..

selalunya bos aku berkomunikasi dalam bahasa cina..tapi bukan lah dengan aku
kalau dengan aku ..diaorang cakap jawa..eh cakap melayu lah .

Itu pun kitaorg berkomunikasi kalo ade kerja nak suh buat
selebihnya sudah pasti lah ..bos besau ngn bos kecik .cingcong sesama sendiri

Kalau aritu diaorg ade keerja kat luar..kena gi site kaedahnya
aku leh faham ..kalo bos ..cakap..tapau ..tapau, chi fan..chi fan ..maknanya aku tau lah jap2 lagi diaorg
nak pegi site..ekekeke..jadik bos suh .budak-budak yang kena g site makan ke.dulu atau tapau

banyak gak bahasa cina yang aku leh faham ..tapi takleh lah cakap ..sebabnya aku dah lama kan kat sini ..

selalu kalo ade orang kol ..aku leh jawab.sebab dia org selalu cakap cina..
sebab ingat aku chinesse,.kalo diaorg tanya nama..
wo jiao atty..eekekkee..tah betui ke idak..main taram je..
ni hao ma...rasanya ni sapa2 pun tau ekeekke..

ok.. ..xiexie...

9 comments:

ita cutevirus said...

waahh!!! terer la akak cakap cina ek.. cing cong cing cong la akak..
kalo ita haram jadah tak paham.. ekekeke...

sebelas said...

wahh lepas nie kompim lancar habis cakap mandarin nie :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/

Aleeya said...

ngopujetauuuuuuuuu

heheh tu jeww tau hoho

Yan said...

yan dulu belajar mandarin..
so klu budak2 opis borak cina ngan boss.. yan leh gak paham sesikit..
cume sayangnye yan tak praktikkan so yan tak reti nak speaking..

POSH76 said...

kalu cina dah bese sgt....kalu tamil lagi tak tahan ammak hehe

tak habis2 ENGLISH please hehe

Mak Su said...

tahu cakap wa pu cher tau, ni hau ma...heheehe, berkat selalu tgk cerita cina chow yuen fatt dolu2

julie^beth said...

ada bos besar, ada bos kecik.. sama la kat ofis sy pon

~Eila @ Along~ said...

kakty,
dgr kat opis je takpe..
yg eila ni..kalo balik umah mertua..
sumer adik beradik hubby sembang ckp cina..
mampos kulat2 dok situ tak paham hehehehe

Deqna said...

pastu kan dorang ni pun pandai tau.. kalau dorang nak bergosip mula lah cakap cina sesama mereka.. pahahal biasanya cakap org putih jer.. tiba bab nak bergusip dia tukar cakap cina pulak..