Mar 26, 2010

Ribut..Ribut Hati ku ..

cocer petang semalam jam 6 pm

Petang semalam aku amik firdaus kat sekolah .
Langit mendung..menandakan nak hujan ..

aku pun dah standby berdiri tunggu depan pagar..
tetiba ribut melanda..berpusing2..berterbangan angin ..

dapat satu kol ..dari my cousin ..yoy ..
mengatakan yan ..masuk wad..denggi..ramaikan skrg dpt denggi..

owh ..aku kena cepat..ujan ..jalan jem..
tunggu fir..angin sekuat-kuatnya ..aku yg besau pun .rasa nak diterbangkan angin..

puas fikir..nak lalu jalan mana..
udahnya masuk jalan bukit..stuck jem giler..
jem disebabkan traffic lightnya yang kalo ijau hanya dalam beberapa saat jew..

Udahnya aku sampai ..spital ..lagi 5 minit pukul 7 ..
kelam kabut..menuju ke wad..dan ramai lagi pelawat..yang buat derk je..
walupun time melawat ..dah cukup masa..

aku amik ar kesempatan ..ini ..pun buat derk..nasib sempat ..berbaloi penat lelah aku
menempuh jem..

bulan nie..berumahtangga di hospital je gamaknya aku ..
fir ar cakap ..mama asik pegi spital ..je bulan nie..nak buat camne..tak sehatkan ..


utk yan ..semoga cepat sembuh..paksa gak makan dan minum ..tau...

12 comments:

:: p R i n c E s S _ N :: said...

skg ni serba x menetu kn k.ty..gn panas terik..ujan ribut..denggi laa...kte kne ati2..

atty's said...

N..tu lah ramai betui yg dpt denggi..ngn cocer.lagi..kalo panas2 panas sgt..

fazemy said...

Haah la. bila hujan lebat sgt..panas, panas sgt.apapun syukur kita masih bernyawa di bumi Allah ini.

mEiZ SHA said...

mmg kak..mama pon baru je baek denggi ni..

Dee said...

kty..kwn kty tu kena mkn tau..sbb bila ada tenaga baru leh lwn virus denggi tuh..moga dia cepat sihat kty..

zh-ena said...

ada 2 3 org blogger yg kena demam denggi gak kan

berhati-kati kak atty bwk keta

honeylanz said...

ptg smalam mmg lebat sgt...

cikbedahlaser said...

smlm kan..masa ribut..
sy, kak iezah dgn abg amin tgh makan2 kt the mall..lps g pesta buku...
kuar tu...tgk byk btol pelepah2 pokok palma patah...
uihhh kuat btol ekk ribut smlm..
mst byk pkok tmbang...
nasib akak x kena kan.. kan kan kan

nza said...

skrg cuaca xtentu..kekdg ujan kekdg panazzz sgt.....

Hezesuze said...

dengar gak kt KL ujang lebat bserta angin taufan...

tp kt klg stil panas terik ler kty...tunggu gak kot2 ujan smpai ke klg...ahaks!

zino said...

kami ada pengalaman pasal denggi ni.. minum air 100plus banyak2 sebab air lain macam memang tak mau masuk.. banyak tu dua tiga botol besar tu perlu di habiskan setiap hari.. biar virus denggi tu ikut keluar melalui buang air..

POSH76 said...

takutlah tngk gambo ribut tu...sabarlah sis ini semua dugaan...yg penting cepat sembuh yer