Mar 22, 2010

Ikan Bilis

Dah lama tak masak..
anak-anak..sebuk suh masak nasi goreng..
aku kalo nak masak nasi goreng mesti ada ikan bilis..
tapi ikan bilis yang dijual di kedai acheh
tak elok..

Nasiblah aku beli sikit je..
memang liat pun ..tak rangup..tak kick..
kena cari ikan bilis lain gamaknya ..

Arini operasi ..mencari ikan bilis tersedap di dunia..
dapat ikan bilis free stok setahun best gak ..sapa nak kasi..

p/s: cuti...cuti ..cuti..

17 comments:

juelee said...

ikan bilis klu layu lemau memang tk sodap kak....

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahhh...kt mne tu k.ty ikan ilis tsedap tu..??

Dee said...

kty..mmgkan..kalo ikan bilis x rangup x 'kick'...mkn pun potong je rasanya..

ratna said...

oooo mesti sedap tu.. tp mmg betul pun kak..kalau nasi goreng mesti kena ada ikan bilis..baru betul2 hau liau..

Eazy Izzuddin said...

sodap tu..
xD

rasp said...

ikan bilis ranggup2 krup krap krup krap mmg layan laaa sis...

☆ lieya latif ☆ said...

ikan bilis sedap kene beli kat sabah kak....wakakakak...mmg lain sikit...goreng pun lame tahan rangup nyer heheehehe

momguess said...

aku pon suka mkn ikan bilis
goreng rangup2 letak bawang besar ngan cili api
fuhhhh
sodap ko

neezareef said...

dah lama x mkn ikan bilis jepun..goreng ngn bawang n lada ijaoo meletuup..membukak selera

Hezesuze said...

a ah kan..anak2 ze pun suka makan nasi putih + telur goreng + ikan bilis goreng jek...huhu

kty try ler resepi nie ye
-amik ikan bilis
-basuh dulu
-bubuh tepung gandum
-gaul kasi sebati
-goreng

rangup tau...huhu

honeylanz said...

sambal bilis pun sedapp..mkn dgn nasik panas!

Mak Su said...

maksu suka ikan bilis medium kopek sndiri.... yg mcm segar-segar stylenya tu.... :)

Liza said...

layout baru yer atty, cantik!

CT NORAMIZA said...

kak, ari tu gi langkawi naper x borong ikan bilis gak, kat sana cantek2 gak ikan bilis dia :)

Lina said...

yup nasi goreng yg sedap sbb ada ikan bilis yg rangup krup...krup...krup...

Natasha said...

ikan bilis best ken apili kat terengganu...lain sgt rasanya tau

Kaharudin Muin said...

Salam..saya merupakan mengeluar ikan bilis yang berkualiti..sesiapa yg nak sila hubungi saya, 017-8261258, atau emailkan di kahareye86@gmail.com...sesiapa yg berminat menjadi stokis @ pemborong @ peruncit, saya akan bagi harga yang paling terendah.. :)