Feb 2, 2010

Kawan Kopitiam









Aku ke mari 2 minggu lepas..
sebenarnya ..masa ni tengah tunggu fir balik dari sekolah
jadiknya aku akan ..berjalan-jalan ..kalo tak ke kedai buku ..
aku dan akak akan lepak2 di mana-mana kedai ..sambil minum2..atau termakan sekali

Jadik utk hari tu ..kami tersinggah ke Kawan Kopitiam .
ini adalah kali ke 3 aku ke sini ..dulu aku pernah lah terai mee goreng..

kali ni yang membuat aku teraasa dipanggil2 kerana
aku teringin nak rasa laksa Johornya ..

Pada mulanya aku yang sangat dahaga
nak sangat lah minum air coke..to sekali aku tgk menu ..rm3 uik..
Rasa macam rugi lah pulok..baik aku beli je kat kedai runcit..lepas tu mintak je air batu kan .rasa mcm tak berbaloi ..

lepas tu aku order laksa Johor..
akak lak order air limau ais..yang tak bapa limau dan tak bapa ais..
aku order air champ..yang tak power..

lepas tu ade order Cucur Udang..yang tak bapa udang..
Jadik kesimpulannya selepas aku makan kat kedai ini ..aku idak lak .menjadikan kedai ini feveret aku ...itu je lah aku leh kasi ulasan ..

Lain orang lain kan citarasanya ..tp disebabkan aku penah rasa Laksa Johor yang mabeles..
jadiknya laksa Johor kedai ni mmg failed pada tekak aku ..begitu jugak ..cucur udangnya ..
yang bagi aku .teror lagi kot ..aku yang tak reti buat ni .atau dalam erti kata lain ..kalo aku yang buat .mesti lagi sedap..Jadiknya aku kurang puas ati lah makan di kedai ini....

Lain orang lain selera kan ..lain orang lain pendapat..
Mahal tak pe .......Janji Puas Hati...

18 comments:

rasp said...

sis, bila nak buat laksa Johor tu, jemput2 lah i ek hehehehehe...

atty's said...

sis rasp ~ wakakakaka .sis ar buat .den tak roti ..tu yg menerai kan kedai ..tp tak menepati selera..

Dee said...

betul kty..aku pun kalo mkn yg x sedap tuh..mesti dlm hati ckp..eleh..aku msk lg sedap..hahaha..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

laksa ctu mmg failed k.ty..tp klo kungfu die tip top..cz y msk adalah ayh mbr N..y mmg teror masak...hohoho...western ctu pon sodap...

atty's said...

wokeh N..len kali den torai .

Dee ..itulah .tak penah buat cucur udang..tp kalo buek mesti sedap..lagi .kot

Hezesuze said...

btul tu kty....tp ze lagik suke mkn kt gerai2 tpi jalan kekdahnye...huhu

tunbegia said...

kalau sedap beritahu kawan, kalau tak sedap beritahu pemilik restoran,

salamm,

atty's said...

ze ..betui ..sama ar..kedai tomyam gitu..

atty's said...

tunbegia..betui tu ..

Syima Syaz said...

uh maknenye mahal tak hengat,tapi tak sedap langsung? ok..ban kedai ni.hehehe..tq kak atty for the info

Wahizah said...

dah lama tak mkn laksa ah...nak suruh mak masak ahh...hehehe

[-suziey-] said...

ouh xsdp ke.emm besela..kdg present menyel;erakan tp rasa hampeh...

Umi_Aliesha said...

makin byk kopitiam skrg nih kan...mcm2 nama...

FazidElias said...

kadang2 tu mahal tapi tak sedap kakty... thanks for the review... makin banyak restoran/kedai makan kat BBB skrang ekkk

Izan said...

bestnya makan....
rindu la nak makan makanan malaysia =)

ikiqzana said...

betul tu sis.. biar mahal janji sedap..

POSH76 said...

baru jer nak menerai...nasib baik tak terai

thx for the review yer

~Eila @ Along~ said...

kakty, eila dah p 2 kali..1st time rase masakan panas..failed..kali kedua makan sup2 plak..aiyakkk ade lipas kecik cam anak lipas tuu..terus my hubby cancel everything..panggey tokei kedai..die kata takyah bayar...tapi kami byr jugak duit air je la...