Feb 25, 2010

FishFarm - Jari fir kena gigit ikan






Masa kami buat aktiviti fishfarm
memula kami semua mintak skip dr adik yg bawak bot tu..
alasan ..kami nak duk atas bot je..nikmati angin bot...yang senarnya malas nak turun naik bot..

Masa kami di fishfarm..
fir kasi ikan apa tah makan ..aku yg sedang syiok .snap sana sini ..
tertiba terperanjat yang amat..
sebabnya ..tangan fir ..tergantung ikan .
aku dah cuak ..ilanglah jari fir..terpegun aku..sampai terlupa nak snap..
fir pun muka pucat lesi ..nasib ikan tu melekat tak lama kat jari dia..

fir muka cuak..
memula dia amik roti ltk tepi2 kayu tu ..nanti
ikan tu sumpit.
sekali cam mana leh dpt idea ltk lak kat jari ..

Rupa-rupanya ikan tu takde gigi pun ..
fir ltk roti yg dah dibasahkan di jari dia .
lepas tu hulur je dalam air.tunggu ikan tu sumpit..
tapi agaknya ikan tu bukan sahaja tade gigi ..tapi rabun gak kot..
maybe dia nampak jari fir yg gebu lagi montel ..jadi ikan tu ade hati ..nak kunyah jari fir..


riuh jap suasana ..kat tempat tu ..ngn attyfir & co dan tourist yg terperanjat tgk ikan tergantung di jari fir..
rugi rasanya tak dpt snap ..saat ikan melekat kt jari fir..
aku suh fir ulang..tak mau nya dia..kalo aku disuh pun ..aku tak bani kot..

26 comments:

honeylanz said...

suspen. besar mn ikan tu kak?

CT NORAMIZA said...

la nasib baik x de gigi kak, baby lagi kot ikan tu :) hehehe..

rasp said...

hehehehe mesti kecoh time tu kan sis...

JIVEBUMZ said...

bestnya jumpa ikan..sauk sume kak leh wat ikan bakar hihi

POSH76 said...

alahai bessnyer kalu tak leh tngk...imagine kalu ikan tu ada gigi
takutnyer

ALoNa [CintamaniszLite] said...

hehe..sbb tu ler sy tingin nk mangrove ni, kty..
dorang kata leh bg pari makan..
tp kena bagi ngan cara yg betul..ibu jari kena genggam belah dlm..
kalo idak..dia akan gigit jari kita pasal dia ingat ibu jari tu makanan dia, ngee..
Tu info kat tv tu laa.

TQ kat kty sbb kongsi gambar2 kat sini.
Bln 6 ni InsyaAllah nk gi langkawi ngan family suami lak. Tp..mak mentua nak gi island hopping pasal dia taknah sampai tasek dyg bunting lagi, alaaaaa.....

Nk gi mangrove pulak..duit gak. PAstu dh ler gi 3h2m aje.. mana cukup nak layan sume aktiviti tu, huhu..

Hezesuze said...

adus gimana bleh xpegi ini tmpat ritu?? haduuuaaiii...

Dj Epoi said...

Agak nya ikan betina kut nooooooooo?
Hahahahahaah.....

Suker gigitx2

zh-ena said...

nsb baik la tak hilang jari fir tu

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hoho..naseb bek ikan xde gigi..mst comel jekk klo dpt snap pic kn k.ty..

♥cybermummy♥ said...

dah jari fir macam sausage . tu yg ikan gigit tu . mesti ikan tu ingat , kalau gigit mesti sodap . nyummm!! nyummm !!! hehehe

mEiZ SHA said...

seb baek jari anak bujang tu ada lg kak atty...:)

Queen said...

mesti jari fir menggebu sakan..itu yang sma dah dengan roti..ekekke...

teringat semalam tengok video zonker kat tv9..ikan tu besar gile gigit tangan sampai darah2 sikit....ekkekeke

seb baik jari fir tak hilang

Dee said...

sib baik xde apa2..ikan tu gurau2 je ngan fir tu..hihihi..

niza said...

hahahaha....adeiii fir...ader jek idea nak wat...ha kan dah kena gigit...

dilaOHdila said...

aku dah lama tak gi sini atty
macam ba nyak pembaharfuan kat sini erk...
bestnya,,,,,

yatie said...

nak tergelak pun ada..bila terbayangkan insiden tuh sib baik bukan pirana

http://sawanila.com/v10/

mamaadam said...

kak saya rasa memang jari fir nampak sedap la kak hehehe mcm adm gak gebus

Liza said...

kesian fir, dia takut tak kat ikan lepas tu?

Ruziawati Bukhari said...

salam kak atty.. maaf lama x menjenguk ke sini.. apa kabar kak? sian fir kena gigit dek ikan tu.. tp dia ok kan? x de darah apa pun kan? byk soping kak? mesti bestkan soping kat langkawi..
salam maulidur rasul kak..

Cikgu Ayu said...

hehehe kesian kt fir...nasib baik ikan tu xder gigi :)

lily lotus said...

uii..tak sengaja bolehlah..hihi..saja nak hulur sampai sudah taknak

vu/34mp4 said...

看到好文章心情就很好 ^^ ........................................

ibu_umairah said...

minattt ngan firr tu kut!!!!

ratna said...

kak ty.. saya pun pegi gak kat fishfarm ni.. ikan sumpit tu yg paling kami suka.. pastu adik ipar saya ada bagi ikan pari makan..lagi geli kak kalau tgk..

Anonymous said...

Very Interesting!
Thank You!